0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 1. 2016

I Spit on Your Grave 3 (2015)

Ani změna jména a bydliště jí nepomohla zbavit se nočních můr z minulosti. Je potřeba opět ztrestat všechny viníky a pokud možno je to musí co nejvíce BOLET!!!


Jennifer dokonala svou krvavou pomstu až dokonce. Jenže se jí bohužel nepodařilo získat zpět své ztracené sebevědomí a tak si změnila jméno a přestěhovala se do jiného města. Začala chodit k terapeutce i na skupinovou terapii. Zde se již coby Angela seznamuje s pohlednou Marlou, která se jí snaží povzbudit a navrátit zpět její sebevědomí. Nejprve však bude potřeba zahnat trýznivé noční můry a halucinace, které jí připomínají utrpení z minulosti. Když je však Marla nalezena mrtvá a policie není schopná usvědčit jejího vraha, něco se v Angele zlomí a rozpoutá další vlnu hněvu a touhy po odplatě. Je potřeba ztrestat všechny viníky a pokud možno je to musí co nejvíce BOLET!!!

Český název: Plivu na váš hrob 3
Režie: R.D. Braunstein
Rok výroby: 2015
Délka: 92 min
Země: USA
Alternativní název: I Spit on Your Grave: Vengeance is Mine


Hrají:
Sarah Butler...(Jennifer Hills / Angela)
Gabriel Hogan...(Detective McDylan)
Jennifer Landon...(Marla Finch)
Doug McKeon...(Oscar Kosca)
Harley Jane Kozak...(terapeutka)
a další


Když v roce 2010 vznikl remake původního filmu, byl jsem velice mile překvapený jak to režisér Monroe zvládl natočit a hlavně se mi líbil výkon Sarah Butler. Ani dvojka nebyla vyloženě špatná, přestože tu hrála jiná herečka a výrazně se změnilo prostředí. Náplň filmu však zůstala stejná a to se mi na tom líbilo. Takže když jsem se dozvěděl, že bude trojka a opět se Sarah, nemohl jsem se dočkat. Bohužel se opět potvrdilo, že v roce 2015 se urodilo opravdu málo opravdu dobrých hororových filmů (přestože jich bylo natočeno několik desítek) a tenhle mezi ně určitě nepatří. Nejde sice vyloženě o propadák, ale nejen dle mého názoru je to naprosto zbytečné pokračování a nejhorší díl celé této série. Hodně dlouho jsem musel překousávat zklamání (obdobné jako u poslední Lidské stonožky), než jsem se odhodlal k napsání několika řádků.


Bohužel se na kvalitě tohoto filmu hodně podepsala změna režiséra a hlavně fakt, že scénář byl o hodně slabší než tomu bylo minule. Ono už se přece jenom toho nedá vymyslet moc nového (v této sérii, protože po páté by už by to diváky asi moc nebavilo). Přiznám se, že já patřím k těm, které flashbacky z minulosti docela potěšili, protože alespoň vylepšili atmosféru a bylo dobré zavzpomínat na staré dobré časy (tedy pro hlavní hrdinku asi ne…). Jenže tím se jen snažil režisér zamaskovat svou vlastní neschopnost, vytvořit si svou vlastní. Nové pasáže totiž většinou postrádaly potřebnou šťávu. Dalo se v nich cítit záchvěvy napětí, ale měl jsem prostě problém opět soucítit s hlavní hrdinkou. Protože tentokrát mi spíše lezlo její chování na nervy. I ona však měla několik světlejších okamžiků (viz kastrace, či řitní průzkum…). Jenže obdobných scén tu bylo jako šafránu a ani gore nepatřilo mezi nejzdařilejší.


I Spit on Your Grave 3 prostě nedokázal využít předností svých předchůdců. No a těmi byly především soucitnost s ženskou hlavní postavou, krutost, bezohlednost a především pořádná dávka brutality. Tato kombinace předurčovala jejich úspěch (mnohdy i velkou kritiku), ale bylo se prostě na co dívat a film diváka nenudil. Tady se tvůrci až moc snažili tlačit na pilu po psychologické stránce, jenže měli na to jít mnohem důkladněji. Nestačí totiž jen několik blbých keců, které diváka spíše uspávají a pak za pomoci zběsilého střihu a špatného kameramana natočit několika vteřinové mordy a čekat úspěch. Navíc jsem z toho prostě necítil tu špinavost/bezmocnost, která mě minule uváděla do „extáze“.


Takhle mi z toho totiž vychází jen podprůměrný film, který se snažil vytěžit ze „jména“ svých předchůdců co možná nejvíc, leč nedokázal ukázat stejnou kvalitu a byl minimálně o dvě třídy horší. Snad kdybych ty filmy neviděl, dal bych i větší hodnocení, ale takhle prostě nemůžu dát víc jak...

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat