0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

21. 9. 2015

Spring (2014)


Tak trochu neobvyklý romantický film s mysteriózním nádechem a děsivým tajemstvím.

Evanovi se pomalu ale jistě hroutí celý svět (život). Právě mu zemřela matka a v den jejího pohřbu je po rvačce v baru, ve kterém pracoval vyhozen. Rozhodne se proto před všemi problémy utéct do Itálie. Zde se seznámí s pohlednou Louisou, do které se bezhlavě zamiluje a začne pracovat na malé farmě. Vypadá to, že se konečně usmálo štěstí i na něj, ale jen do chvíle, kdy začne poodhalovat děsivé tajemství své nové přítelkyně. 



Režie: Aaron Moorhead, Justin Benson
Rok výroby: 2014
Délka: 109 min
Země: USA

Hrají:
Lou Taylor Pucci…(Evan)
Nadia Hilker…(Louise)
…a další



Byl jsem předem varován, že nejde o klasický hororový kousek, ale spíše hodně zvláštní směsku filmových žánrů. Právě to mě lákalo asi nejvíc, přestože jsem byl varován, že velkou roli tu hraje „romantická“ zápletka, kterou já opravdu nemám moc rád. Musím však dát za pravdu všem, že ačkoliv je zde cítit mysteriózní nádech, tak jsem se na to taky dodíval hlavně kvůli Nadii Hilker a velkému očekávání grandiózního vyvrcholení. Bohužel to se však v tomto případě nekonalo a tak ve mně převažuje mírné zklamání. Přece jenom cítím, že potenciál tvůrčí myšlenky měl rozhodně navíc.

První polovina filmu (pokud nepočítám bitku v hospodě) mělo dost vlažné až uspávající tempo a především nepříliš záživný děj. Přece jenom pohled na malebné italské městečko byl sice fajn, ale pokud neholdujete romantickým či opileckým žvástům, tak se budete hold nudit jako já. Teprve ve chvíli kdy Nadia Hilker ukáže své ženské přednosti a hlavně začne scénárista poodkrývat tajemství točící se okolo její postavy, se v mých očích dostavilo výrazné zlepšení. Dočkáme se několika bizarních metamorfóz (mutací), které jsou každopádně příjemným zpestřením, především však velmi slušně zpracovány. Právě díky nim si na své konečně přijde i milovník hororového žánru.

Právě v těchto chvílích jsem pocítil změnu atmosféry, kdy jsme konečně mohli hodit všudypřítomnou romantiku do kouta (přestože se i nadále snažila prodrat zpět na světlo) a konečně si mohli vychutnat i temnější stránku filmu. Bohužel tvůrci se nám snažili vše naservírovat jen přes sklo a dovolili nám ochutnat jen několik soust. Následně se opět vrátili k normálu, což mě opravdu hodně naštvalo. Přece jenom jsem chtěl vidět pořádné vyvrcholení, když už jsem u toho dokázal tvrdnout tak dlouho. Aaron Moorhead a Justin Benson se ovšem rozhodli zůstat sví (nevšední) a toho si zas na druhou stranu cením. Jejich dílo bylo spíše romantickým dramatem říznutým scifi, nežli mysteriózním hororem. Mysteriózní zůstala jen ta zápletka, kterou ale měli chlapci více rozvést a ne jenom nakousnout. Takže za mě obyčejný průměr.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat