0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

1. 3. 2015

Basket case (1982)


V dětství je nedobrovolně rozdělili a teď za to budou pykat. Zvláště když v proutěném košíku na ně rozhodně nečeká pikniková svačinka.

Mladý Duane přijíždí do New Yorku a ubytuje se v hotelu Broslin. Jeho jediným zavazadlem je uzamčený proutěný koš. Mladík zde však nepřijel poznávat krásy velkoměsta, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale je hnán pomstou. Jeho cílem je několik doktorů, kteří mu v dětství ublížili. Tedy nejen jemu, ale i jeho siamskému dvojčeti – jímž je zdeformovaný a hlavně šílený Belial. Krvelačné monstrum za pomoci svého bratra rozpoutá krvavou odplatu, která se jim ovšem brzy začne vymykat z  kontroly. Belial totiž na svého bratra doslova žárlí a tak se v ohrožení ocitají všichni, kdo jsou poblíž.



Český název: Šílenství proutěného košíku
Režie: Frank Henenlotter
Rok výroby: 1982
Délka: 91 min
Země: USA

Hrají:
Kevin Van Hentenryck…(Duane Bradley)
Terri Susan Smith…(Sharon)
Beverly Bonner…(Casey)
Diana Browne…(Dr. Kutter)
Lloyd Pace…(Dr. Needleman)
Bill Freeman…(Dr. Lifflander)
…a další


Dlouho jsem se odhodlával, než jsem se vrhl na první díl této série, protože ohlasy na Basket case mě zrovna nepřesvědčili, že by mělo jít o kvalitní film. No a po jeho zhlédnutí jsem se jim ani moc nedivil. Nicméně se jedná o klasickou béčkovou podívanou, která nám sice nabídne několik humorných situací, ale jinak jde spíše o smutný příběh. Jsem opravdu zvědavý na další dvě pokračování. Co se týká atmosféry tak tady jsem jasně cítil velké výkyvy a reservy, které se bohužel nepodařilo dotáhnout do zdárného konce. 


I já bych to celé shrnul spíše jako hororové drama s prvky černého humory, kdy se snaží tvůrci na jednu stranu útočit na divákovi city (to hlavně díky záběrům z minulosti), při kterých se snaží vysvětlit co „bratry“ žene za jejich pomstou, ale zároveň je jejich rozdílnost i jejich zkázou (žárlivost). Na druhou stranu je tu k vidění několik mordů, ale ty já bych osobně neoznačil za moc zdařilé. Přece jenom se spousta toho nejzajímavějšího odehrává opět mimo záběr kamery a drásání obětí vypadá až moc uměle. To samé by se dalo říci i o vzhledu Beliala. Tady se projevil malý rozpočet asi nejvíc, ale milovníci béčkové podívané nad tím jistě přimhouří oko. Vždyť jde taky o amatérský film.


I právě kvůli tomu jsem k jistým momentům přistupoval poněkud odlišněji, nežli u jiných (bohatších) filmů. Místy jsem se sice trochu nudil a ve chvíli kdy měla zvěrolékařka zapíchnuté skalpely v obličeji i vyprskl smíchy, ale dá se tu narazit i na několik pozitivních věcí. Především pak jde o gore scény. Scéna s cirkulárkou neměla chybu. Nechybí ani trocha erotiky, slušný hudební doprovod, takže nevidím důvod proč tomu nedat alespoň průměrné hodnocení. Každopádně do těch dalších dílů půjdu s obavami, že po druhé a po třetí by něco podobného asi u mě neprošlo.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat