0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

23. 2. 2015

Student Bodies (1981)


Máte rádi parodie na slashery? Tak tato patřila mezi úplně první!

Studenti ze střední školy Lamab zažívají krušné chvíle. Stali se totiž terčem psychopatického zabijáka, který je vraždí dosti netradičními způsoby. Za své oběti si vybírá sexuchtivé milenecké páry. Policie je prozatím bezradná, ale hlavní podezřelou se stává mladá Toby, která se několikrát objevila na místě vraždy jako první. Plachá studentka se proto rozhodne vraha vypátrat na vlastní pěst a to i za cenu vlastního života.


Český název: Studentská těla
Režie: Mickey Rose, Michael Ritchie
Rok výroby: 1981
Délka: 86 min
Země: USA

Hrají:
Kristen Riter…(Toby)
Matthew Goldsby…(Hardy)
Joe Flood…(Mr. Dumpkin)
Joe Talarowski…(Peters)
Carl Jacobs…(Dr. Sigmund)
…a další


Konec 70 let a hlavně celá 80 léta se stala opravdu plodnými, co se hororového žánru týče a nejen jeho. Vznikla celá řada slasherů i komedií, která dnes již získala status „kultovní“ (mezi nimi kupříkladu Halloween, Friday the 13th, nebo Prom Night. A tak dostala dvojice režisérů bláznivý nápad, některé z nich napodobit a natočit dosti odlehčenou formou plnou černého humoru. Dnes už jich existuje celá řada (říkáme jim parodie), ale tehdy „spoof“ ještě nebyl tolik rozšířený. Po zhlédnutí Student Bodies musím však uznat, že ačkoliv tento film patří mezi „průkopníky“, tak takovému Scary Movie nešahá ani po kotníky. Bohužel to celé zavánělo dost velkou trapností a mnohdy hodně suchým humorem. 

Našlo by se tu však i dost věcí (originálních), kterými se jak vidno naopak inspirovali další tvůrci. Kupříkladu takový Wes Craven by mohl vyprávět, kdeže přišel na inspiraci ke své úvodní scéně do Vřískotu. No a právě samotný úvod filmu se mi líbil ze všeho nejvíc. Ač šlo o parodii, dokázali tvůrci navodit i velice zajímavou atmosféru (nechci tvrdit, že přímo strašidelnou). Prvním vraždám totiž předcházely srandovní momentky (s vrahem v hlavní roli) a já měl málem strach, že natáhne bačkory jako první. Každopádně jsem ho chápal – i já nesnáším žvýkačky na zemi. Bohužel potom už to přestával být můj šálek kávy.


Mám rád šílené a hlavně ujeté komedie, ale jak už jsem poznamenal na začátku, tady to stále častěji začalo smrdět trapností a nudou. Naštěstí tomu tak nebylo až do samotného konce. Tu a tam se přece jenom podařilo vykouzlit další nezapomenutelnou scénku (např. ragbyový zápas) a vrah začal používat stále šílenější vražedné předměty. Student Bodies  však v žádném případě nenaplnily mé očekávání. Hodně dlouho jsem zvažoval všechny pro a proti, abych vykouzlil závěrečné hodnocení (mezi 40-50%), ale nakonec se přece jenom přikloním k vyššímu hodnocení. Čímž si možná protiřečím s tím, co jsem napsal výše. Ale já oceňuju především onen „unikát“ být v něčem první. Novodobé parodie s podobnou úrovní, bych však nemilosrdně odstřelil.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat