0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

25. 2. 2015

Q (1982)


Okřídlený aztécký bůh začne terorizovat obyvatele New Yorku.   

Newyorkští detektivové Shepard a Powell dostanou za úkol vyřešit brutální rituální vraždy, které má mít na svědomí tajný aztécký kult. Aby toho nebylo málo, začnou se ztrácet lidé, z nebe padají lidské končetiny a prší krev. Policie je bezradná, ale jen do doby, než se na policejní stanici objeví zlodějíček Quinn, který má na svědomí zpackanou loupež diamantů. Ten tvrdí, že na vrcholu budovy Chrysler našel podivné hnízdo a velké vejce nějakého obřího ptáka. Všichni se mu nejprve vysmějí, protože to vypadá, že si chce jen snížit trest, ale brzy se přesvědčí o opaku. New York a jeho obyvatelé se totiž začnou stále častěji stávat terčem obřího okřídleného monstra, do kterého se měl převtělit aztécký bůh Quetzalcoatl.



Režie: Larry Cohen
Rok výroby: 1982
Délka: 93 min
Země: USA
Alternativní název: Q: The Winged Serpent

Hrají:
Michael Moriarty…(Jimmy Quinn)
David Carradine…(Shepard)
Richard Roundtree…(Powell)
James Dixon…(Murray)
Candy Clark…(Joan)
…a další

Opravdu hodně dlouho jsem tento film hledat, až se mi před časem konečně poštěstilo. Očekávání bylo velké, mám rád monster horory, nestvůra nevypadala vůbec zle, stejně jako popisky k filmu a navíc tu hraje hlavní roli David Carradine. Bohužel musím říct, že při naskočení závěrečných titulek, mnou projely dosti nepopsatelné emoce. Na tohle jsem se tak dlouho těšil? Největší slabinu vidím v samotném scénáři. Jeho autor se snažil do příběhu skloubit hned tři dějové linky, které do sebe měli pěkně zapadnout a divák si je měl rovnoměrně užívat. Bohužel jsem si opravdu užíval jen ty scény, ve kterých útočilo okřídlené monstrum. Zbytek tvořili jen zdlouhavě nudné dialogy a ochotnické herecké výkony. 



K mé obrovské smůle se tu však kecalo podstatnou část filmu, takže jsem se několikrát přistihl, jak znuděně koukám po časomíře. Především mně pak zklamali herecké výkony Carradina a Moriartyho. Od obou jsem zvyklý na mnohem větší level, ale tady mi přišlo, jakoby oba hráli ochotnické divadlo. Zřejmě za to dostali moc malé honoráře. Druhý jmenovaný se sice snažil vypadat vtipně, ale mě ty jeho laciné grimasy přišly spíš trapné. Další problém vidím ve velkém množství nelogických kopanců, kterými se to tu jen hemží. Myslím, že je zbytečné je všechny jmenovat, ale již samotná „utajenost“ létajícího monstra mluví za vše.


Speciální efekty jsou rovněž na velice průměrné úrovni, ale zas nabízí typicky béčkovou podívanou, která jako jediná se mi líbila. Jeho útoky jsou různorodé, takže nás nečeká žádný stereotyp. Někomu je urvána hlava, jiného rozdrtí pařáty, někdo je mrštěn do hlubin – no prostě pestrobarevná zábava. Díky tomu se alespoň na kratičký okamžik vždy objevila hororová atmosféra a menší dávka napětí. Jinak se totiž musíme spokojit s dosti odměřenou detektivkou. Ve které snad stojí za zmínku už jen ty rituální vraždy a kuchání nožem. Opravdu jsem od Q čekal mnohem lepší podívanou, ale s přivřeným okem tomu přece jenom dám průměrné hodnocení.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat