0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 2. 2015

Fourth Kind, The (2009)


Velice nezáživný film o mimozemšťanech, který je plný konspiračních teorií a falešných autentických nahrávek.

Milla Jovovich nás provede příběhem, který se údajně stal před lety v malém městečku Nome na Aljašce. Za pomoci údajných autentických záběrů a hraných scén tak budeme moci sledovat na vlastní oči, jak proběhl třetí a čtvrtý druh „kontaktu a únosu“. Takže pohodlně se usaďte do svých sedaček a v rámci možností si užijte další film natočený „Podle skutečných událostí“.



Český název: Čtvrtý druh
Režie: Olatunde Osunsanmi
Rok výroby: 2009
Délka: 98 min
Země: USA / Velká Británie

Hrají:
Milla Jovovich…(Abbey Tyler)
Will Patton…(šerif August)
Elias Koteas…(Abel Campos)
Hakeem Kae-Kazim…(Awolowa Odusami)
Charlotte Milchard…(Dr. Abigail Tyler)
…a další

Podobné filmy mi už začínají lézt krkem. Stále ta samá písnička o tom, jak se inspirací stal skutečný příběh a přitom jde o stejný „fake“, jako Blair Witch Project. Sice se vždy najdou jedinci, kteří tvůrcům ty jejich žvásty žerou a díky tomu jejich filmy vydělávají slušné prachy, ale na mě tohle naštěstí nepůsobí. Záhadu Blair Witch považuju za neuvěřitelnou sračku a jeden z nejhorších filmů, který jsem zatím viděl a tenhle film k tomu opravdu neměl daleko. Zjistil jsem si pár informací o městečku Nome, ještě než jsem se pustil do sledování filmu – takže jsem byl celkem v obraze. Skutečně se zde ztratilo velké množství lidí, ale UFO s tím „nemá“ nic společného. No jak se to vezme, já na něj nevěřím, takže se spíše přikláním k tomu, že většina ztracených Indiánů a Eskymáků prostě zemřela kvůli velkému mrazu na lovu.



Podobný názor mám i k těm údajným autentickým záběrům, na kterých vidíte kulové a do premiéry filmu o nich nikdo neměl ani tušení. Navíc v nich „hrají“ skuteční herci. To samé se dá říci i o údajně skutečné psycholožce, kterou zde ztvárnila nejen Milla Jovovich, ale i Charlotte Milchard, která mimochodem předvedla nejlepší výkon ze všech zúčastněných. Už jen z tohoto důvodu jsem se na zbytek filmu díval skrze prsty. Přesto se tu dá najít několik pozitivních věcí. Abych jen nehanil. Tou je místy docela slušná atmosféra a párkrát jsem tu zaznamenal i menší koncentraci napětí. Bohužel požitek z toho mála dost kazila záměrně roztřepaná kamera a špatný obraz.


Čtvrtý druh si tak navždy zaškatulkuju mezi všechny ty podprůměrné filmy, které si už nikdy znovu nepustím. Docela lituju těch lidí, kteří tvůrcům skočili na špek a ještě mají tu chuť se hádat, že tohle se doopravdy stalo. Osunsanmi je ocas a ještě k tomu prznitel hororového žánru. Tohle jeho dílo totiž dost zavánělo parodií a to ještě dost špatnou. Propříště by se měl více soustředit na tvoření atmosféry a hlavně důvěryhodnosti svého scénáře, než na zdlouhavé dialogy o ničem a vytváření své vlastní konspirační teorie.


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat