0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 1. 2015

Wer (2013)


Dost netradiční mix Found footage a vlkodlačího žánru.

Na francouzském venkově je brutálně zmasakrována jedna americká rodina. Jediná kdo útok přežila, že dospělá žena, která leží v kritickém stavu v nemocnici. Policie během krátké chvíle zatkne údajného pachatele, muže žijícího na nedaleké usedlosti a to i bez prokazatelných důkazů o jeho vině. Případu se ujímá obhájkyně Kate, která společně se svými kolegy hodlá prokázat klientovu nevinu a zároveň poukázat na pochybení policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že rodinu muselo napadnout nějaké divoké zvíře. Jenomže velmi brzy začne vyplouvat na povrch podivná historie Talanovy rodiny. 



Režie: William Brent Bell
Rok výroby: 2013
Délka: 89 min
Země: USA

Hrají:
A. J. Cook…(Kate Moore)
Vik Sahay…(Eric Sarin)
Simon Quarterman…(Gavin Flemyng)
Sebastian Roché…(Klaus Pistor)
Brian Scott O'Connor…(Talan Gwynek)
…a další

Hned od úvodních minut jsem byl přesvědčený, že budu sledovat další „found footage“, tentokrát s kriminální zápletkou. Moc informací jsem o filmu dopředu neměl a tak jsem byl zvědavý, jakýmže směrem se film bude vyvíjet dále. Zmasakrování rodiny slibovalo solidní podívanou a hlavní hrdinka taky nebyla k zahození. Jenže jakmile se začala postupně rozplétat hlavní zápletka, atmosféra místy dost kolísala. Zdlouhavé vyšetřování, záznamy kamer a výslechy totiž trvali na můj vkus zbytečně dlouho a prvotní nadšení začalo pozvolna vyprchávat.



Pomalu jsem začal mít strach, že celý film bude jenom o nudném žvanění, ale v koutku duše jsem tajně doufal, že Talan Gwynek tu ještě dostane prostor pro svůj příběh. Sice tomu bylo nakonec trochu jinak, ale tenhle chlapík s divoškou visáží mi byl setsakramentsky sympatický. Bohužel se tvůrci na můj vkus odvázali až moc. Masakr v nemocnici či následné vybíjení policistů ještě ušlo, ale z toho co následovalo, se mi jen protáčely panenky. Jako lusknutím prstů se film změnil v akční naháněnou plnou zběsilého střihu a roztřepané kamery. Presentovaný guláš byl tak zmatený, že jsem dostal několikrát chuť to vypnout.


Wer je typickým příkladem, jak se dá pohřbít docela zajímavý nápad. Přestože po slušném úvodu nastala lehce znuděná prostřední pasáž, pořád to vypadalo na zajímavý found footage dokument na vlkodlačí téma. Jenže místo aby si tvůrci více pohráli s postupným gradováním atmosféry a napětí, rozjeli nepřehlednou akční smršť. Nepopírám, že to některým jistě vyhovovalo, ale na můj vkus to bylo až moc přemrštěné. Je ovšem zase potřeba říci, že pokud vás už nebaví okoukané zápletky, tak jste tady správně. Wer se totiž od ostatních vlkodlačích filmů liší v mnoha směrech.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat