0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 1. 2015

Nest, The (1988)


Už i švábi dostali chuť na lidské maso…

Malé přímořské městečko North Port se připravuje na rušnou turistickou sezónu, ale místní šerif Tarbell začíná mít plné ruce práce. Nejenom že se ztratilo v posledních dnech několik lidí a domácích mazlíčků, ale zpět domů dorazila jeho expřítelkyně Elizabeth. Což se samozřejmě nelíbí jeho nynější partnerce Lillian. Navíc do městečka přijela podivná doktorka Morgan, která něco skrývá a paktuje se se starostou. Aby toho nebylo málo, začíná podivná invaze švábů, kteří obtěžují místní obyvatelé. Nikdo však nemá ani tušení (až na pár zasvěcených), že se zde tajně provádělo několik experimentů, které zapříčinili mutaci a zvýšenou agresivitu obtížného hmyzu. Švábi totiž dostali chuť na lidské maso…



Režie: Terence H. Winkless
Rok výroby: 1988
Délka: 89 min
Země: USA

Hrají:
Franc Luz…(Richard Tarbell)
Lisa Langlois…(Elizabeth Johnson)
Terri Treas…(Dr. Morgan Hubbard)
Robert Lansing…(Elias Johnson)
Stephen Davies…(Homer)
…a další

Teprve nedávno se mi dostal do rukou tento nepříliš známý „zvířecí“ horor, o kterém jsem do té doby neměl ani potuchy a tak jsem uznal za vhodné, že dnes nadešel jeho čas. Jako milovník tohoto subžánru jsem byl pořádně natěšený a Terence H. Winkless mě určitě nezklamal. Klasické béčko nabralo hned od začátku příjemné tempo, takže jsem se pohodlně usadil a následující hodinu a půl si řádně užil. Osobně moc tuto havěť nemusím, ale už jsem viděl ledasco a tak jsem byl připravený i na možné ohrnutí nosem nad nabídnutou show. 

Předem bych chtěl však varovat všechny ochránce zvířat, že na tento film by se určitě dívat neměli. Tvůrci totiž rozhodně nejednali v rukavičkách a tak tu zařve hned několik „roztomilých“ zvířátek. Jediné co mi trochu vadilo, byla ta „romantika“, kterou bych klidně vypustil. Ale když už se tu objevilo hned několik pohledných hereček, byla by škoda toho nevyužít. On celkově se tentokrát výběr herců docela povedl – takže po této stránce si taktéž nemůžu stěžovat. No a v neposlední řadě nesmí chybět ani trocha černého humoru, takže další plus. 


Jen nevím, jestli to tvůrci skutečně zamýšleli, nebo to prostě jen vyplynulo z jednotlivých scén. Objevilo se tu totiž hned několik „gore“ scén či fází mutace švábů, které byly hlavně k smíchu, nežli aby se u nich člověk bál. U podobně laděných filmů si už na to člověk zvykne, ale ti co s tím nemají ještě tolik zkušeností, můžou být lacinými triky a trochu nepovedenými efekty dost zklamáni. Já jsem však všechno přijal tak jak mi to bylo naservírováno a navíc jsem načerpal inspiraci – kolika způsoby se dají švábi zabít. Převážně pak při scéně v restauraci.

The Nest si jistě průměrné hodnocení zaslouží, přestože se na něm dá nalézt spousta nedostatků. Pokud totiž od tohoto nebude moc očekávat, nabídnutou zábavou jistě nepohrdnete. Jen ten konec mohli tvůrci ještě trochu vylepšit. Každopádně za shlédnutí, to určitě stojí.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat