0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

17. 12. 2014

Gojira ni-sen mireniamu (1999)


Japonská odpověď na americkou Godzillu na sebe nenechala dlouho čekat.

Gojira se po dlouhé době vynoří opět z hlubin oceánu a začne pustošit vše, co jí přijde do cesty. Vědec Shinoda zakladatel GPN (The Godzilla Prediction Network) společně se svou malou dcerou Io zasvětil svůj život studiu legendárního monstra a teď má konečně příležitost Gojiru vidět pěkně zblízka. Jenomže Gojira jejich nadšení nesdílí a málem je to stojí život. V tu samou dobu objeví vládní vědci hluboko v Japonském příkopu mimozemskou loď. Chtějí jí vyzvednout napovrch a začít studovat. Jenomže mimozemská loď začne být najednou aktivní, vzlétne a následně přistane na Tokyo Opera City Tower. Ihned vzápětí se ukáže, že jsou odtamtud nelegálně stahována důležitá data a panika začne narůstat. Mimozemšťané totiž hodlají ovládnout Zemi, chtějí změnit atmosféru a ze všeho nejvíc je zajímá samotná Gojira. 



Režie: Takao Okawara
Rok výroby: 1999
Délka: 99 min
Země: Japonsko
Alternativní název: Godzilla 2000

Hrají:
Takehiro Murata…(Profesor Yuji Shinoda)
Mayu Suzuki…(Io Shinoda)
Naomi Nishida…(Yuki Ichinose)
Hiroshi Abe…(Mitsuo Katagiri)
Shiro Sano…(Profesor Shiro Miyasaka)
…a další



Když před čtyřmi roky skončila HEISEI Série a Gojira se konečně uložila k zaslouženému odpočinku, mnoho Japonců to společnosti Toho zazlívalo. To se však začalo věnovat jiným projektům a kultovní monstrum tak již nebylo na pořadu dne. Když jej však v roce 1998 Roland Emmerich oživil ve svém „megafilmu“ (tedy alespoň co se očekávání a rozpočtu týkalo), musela zákonitě přijít japonská odpověď. Zvláště poté, co se Godzilla nedočkala moc přívětivého diváckého ohlasu. Společnost Toho tak opět oslovilo režiséra Takao Okawaru a nastartovala další sérii. Pro mne jakožto fandu Gojiry to bylo samozřejmě dobře, ale po zhlédnutí tohoto filmu jsem byl dost v rozpacích. Nejenomže monstrum dostalo nový vzhled, ale děj se točil okolo mimozemšťanů, což mi moc po chuti nebylo.


Především se mi nelíbilo, že třiadvacátý díl (ty dva americké nepočítám) nepřišel s vysvětlením, jak to s Gojirou vlastně je. Přežila snad, nebo jde už o Juniora, který konečně vyrostl? Změna vzhledu mi rovněž nebyla moc sympatická, ale moderní pokrok se prostě zastavit nedá. Navíc tohle mi vrásky nedělalo. Parádní rozjezd a hromadné ničení totiž slibovalo slušnou podívanou a já se opravdu těšil na další parádní porci destrukce Japonských měst a hlavně Tokia. Jenže potom přišla na řadu mimozemská loď a na můj vkus jí byla věnována příliš velká porce celkové stopáže. Takže jsem se zákonitě začal nudil a nemohl se dočkat, až se konečně zase ukáže Gojira, která při první konfrontaci dostala na prdel.


Naštěstí si Okawara nechal to nejlepší na poslední půlhodinku a vše se obrátilo k lepšímu. Bylo vidět, že tvůrci hodně zamakali na tricích, které konečně začali vypadat věrohodněji. Samozřejmě se vše neobešlo bez papundeklových baráčků, modelů lodí atd., ale z nostalgického hlediska jsem si konečně začal připadat jako „doma“. Navíc se na scéně objevilo slušné UFO monstrum Orga a finální fight mohl začít. Musím však trochu pokárat charakteristiky jednotlivých postav, protože tohle byl snad první film, ve kterém mi nebyl vůbec nikdo sympatický.


Gojira ni-sen mireniamu tak hlavně ukázala, že se snaží jít s dobou a co nejvíce se přiblížit hlavně americké distribuci, ale otázkou je zda to byl krok opravdu k lepšímu. To ukáže až budoucnost. Některé věci jako jsou kupříkladu triky, se dají přičíst tvůrcům k dobru, ale na vzhled monstra si budu muset ještě nějakou dobu zvykat. Bohužel si však nemyslím, že by tento nejnovější díl byl lepší, než americká Godzilla. Oba filmy jsou hodně průměrné a radost fanouškům určitě neudělali. No mě osobně určitě ne takovou jakou jsem očekával.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat