0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 9. 2014

Woods, The (2006)


Posílat svou dceru do dívčí školy hluboko v lesích není zrovna nejlepší nápad. Zvláště když toto místo nemá zrovna dobrou minulost a sem tam se tu záhadně ztrácí děvčata.

Příběh se odehrává roku 1965 V Nové Anglii. Heather je mladá problémová dívka, která našla zalíbení v pyromanii. Rodiče jí odvezou na „převýchovu“ do dívčí školy Falburn, která stojí uprostřed lesů. Zde se jí ujme ředitelka a podivný učitelský sbor. Již od první chvíle je jasné, že to tu nebude mít vůbec lehké. Ostatní děvčata si z ní utahují a spíše nežli o její zájmy a jí samotnou se zajímají, zda má také „zrzavého bobra“. Jediná kdo je ochotná si s ní povídat je ustrašená Marcy. Heather si velmi brzy uvědomuje, že s tímto místem není všechno v pořádku. Zdají se jí strašidelné sny, slyší podivné hlasy a některé dívky začnou mizet. Pomalu začne poodkrývat děsivé tajemství zdejších lesů a stále více si uvědomuje, že z tohoto místa není úniku.



Český název: Lesy
Režie: Lucky McKee
Rok výroby: 2006
Délka: 91 min
Země: USA

Hrají:
Agnes Bruckner …(Heather Fasulo)
Patricia Clarkson…(Ms. Traverse)
Lauren Birkell…(Marcy Turner)
Rachel Nichols…(Samantha Wise)
Bruce Campbell…(Joe Fasulo)
…a další

Po dlouhé době mě zaujal nějaký americký film neokoukanou zápletkou. Jelikož jej mnozí přirovnávají k Argentově Suspirii je jasné, že originální námět to moc asi není, ale já jsem tento starý klenot neviděl, takže jsem si mohl The Woods užít se vším všudy. Tvůrcům se již od samotného počátku podařilo navodit příjemnou mysteriózní atmosféru, k čemuž jim dopomohlo vhodně zvolené prostředí. Dívčí škola obklopená lesem a především nepříliš sympatický personál dopomohli vytvořit potřebnou ponurost příběhu. Navíc divák začne velmi brzy fandit hlavní hrdince, která to tu opravdu neměla lehké. Agnes Bruckner navíc předvedla velice solidní herecký výkon, takže zpočátku si u mě získal režisér Lucky McKee hromadu plusových bodů. 



Mám sice rád, když je ve filmu spousta krve a brutality, ale tady jsem se bez toho v klidu obešel. Heather si sice projde menší šikanou, ale dokáže taky rány rozdávat, takže první polovina filmu mě vůbec nenudila. Jen jsem taky pořád očekával, kdy to pořádně rozjede hlavní lákadlo filmu (Bruce Campbell), leč marně. Pokud tedy nepočítám závěr filmu, ale tady u mě tvůrci narazili. S blížícím se koncem šla úroveň Lesů dolů. Očekávané kulervoucí finále se totiž nekonalo a ono rozpletení záhady mi přišlo trochu úsměvné. Přece jenom jsem si to představoval poněkud jinak.


Přesto si McKee nevedl vůbec špatně a nakonec to s odřenýma ušima ukočírovat do zdárného konce. Ještě štěstí, že měl film rozumnou stopáž. Málem bych zapomněl pochválit i výběr Patricie Clarkson, která se na roli ředitelky školy hodila dokonale. Tato nedoceněná herečka předvedla hodně slušný výkon a patřila k ozdobám The Woods. Je opravdu velká škoda, že se v závěru nerozpoutalo hotové „čarodějnické peklo“. Moc totiž nemám rád happyendy. Takže v konečném součtu se přikláním k lehce nadprůměrnému hodnocení.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat