0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

20. 8. 2014

Solo (2013)


Měla jen přečkat dvě noci na malém ostrově. Místo teplé postele pro táborové vedoucí však na ni čeká nerovný boj o přežití.

Gillian je mladá sedmnáctiletá dívka, která se jen těžko vyrovnává s rodinnou tragédií. Snaží se před vším utéct, pozvednout si sebevědomí a konečně se zbavit nočních můr. I proto přijme nabídku své kamarádky Lacey, která jí zajistila místo táborové vedoucí. Hlavní vedoucí Fred však má pro její přijetí jednu podmínku. Musí strávit „sólo“ dvě noci na nedalekém ostrově a spolehnout se pouze na své dovednosti zcela osamocená. Gillian je přesvědčena, že to zvládne levou zadní a neodradí ji ani podivná „duchařská“ historka, která o ostrově koluje. Před časem tam totiž záhadně zmizela malá dívenka. Zpočátku jde všechno docela lehce, ale samota brzy začne nahlodávat její dosud nevyléčenou psychiku. Gillian je však stále více přesvědčená, že na ostrově není sama a její pobyt v nádherném prostředí se změní v boj o holý život. 



Režie: Isaac Cravit
Rok výroby: 2013
Délka: 83 min
Země: Kanada

Hrají:
Annie Clark…(Gillian)
Daniel Kash…(Ray)
Richard Clarkin…(Fred)
Steven Love …(Marty)
Alyssa Capriotti …(Lacey)
…a další

Snímek mě zaujal především svým „názvem“, ale rovněž jsem se těšil na další survival podívanou, kterou sliboval průvodní text. Režisér Isaac Cravit byl pro mě velkou neznámou stejně jako představitelka hlavní role Annie Clark a tak jsem se odhodlaně pustil do jejich společné premiéry. Na rozdíl od jiných lidí, kteří film už viděli, jsem byl však docela spokojený. Především mě zaujal výběr prostředí, kde se natáčelo. Malý ostrůvek uprostřed jezera vypadal pěkně a úkol, který dostala Gillian rovněž přímo pobízel k zajímavé podívané. Sám mám zkušenosti z tábora (na kterém jsem musel taky být den zcela o samotě) a přestože už je to nějaký ten čas, pamatuju si, že to nebyl zrovna příjemný pocit.



Tento mysteriózní thriller s prvky hororu má sice pomalejší rozjezd, ale od chvíle kdy zůstane dívka na ostrově sama, se začala atmosféra i míra napětí zlepšovat. Hodně lidí si stěžuje na slabou úroveň filmu a nudu, ale já jsem se u jeho sledování nenudil vůbec. Je sice pravda, že od chvíle kdy se na scéně objeví úlisný Ray se svým psem, je hned všem jasné že s tímhle maníkem nebude vše v pořádku, ale Daniel Kash je už zkušeným matadorem a svou úlohu zvládl s přehledem. Postupný nátlak na dívčinu psychiku byl slušný, jen mi přišlo, že na nás vybalil režisér všechny esa z rukávu až příliš rychle.


Jelikož mu zřejmě rozpočet nedovolil rozpoutat alespoň menší krvavé jatka, museli jsme se spokojit pouze s náznaky a na můj vkus dlouhou honičkou po lese. Přece jenom těch příležitostí zabít jeden druhého bylo hned několik. I proto je mi jasné, že to někoho mohlo už dost unavovat. Naštěstí stopáž je celkem přijatelná a závěr taky nenudí. Mám rád, když se ve filmu objeví minimum herců, ale tady by si klidně vystačili i ve dvou (max. ta kámoška). Bylo však potřeba ještě trošku obohatit děj o několik situací. V konečném hodnocení jde o klasický průměrný film, který poslouží především jako oddechovka a ti co nemají rádi ve filmech moc krve, budou jistě spokojení hned dvakrát. Všechno je totiž natočeno v dosti decentním stylu. Obdivovatelé pěkného prostředí a pěkných dívek si taky přijdou na své. Pevně věřím, že o Annie Clark ještě uslyšíme.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat