0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

13. 8. 2014

Loved Ones, The (2009)


V Austrálii se pozvání na ples od dívky neodmítá!!!

Brent se dodnes nevzpamatoval ze smrti svého otce, který zemřel při autonehodě, kterou zavinil. Chystá se školní ples a on na něj hodlá vyrazit se svou dívkou Holly. Zároveň je však pozván „podivnou“ Lolou, kterou ovšem odmítá. Ani netuší, jaké to pro něj bude mít následky. V předvečer plesu je unesen otcem Loly a uvězněn v jejich domě. Zvrácená rodina si pro něj připravila vlastní „párty“, která se bude zcela odehrávat v jejich režii. A tak bude jak jinak hodně bolestivá a hlavně krvavá…



Slovenský název: Milovaní
Režie: Sean Byrne
Rok výroby: 2009
Délka: 84 min
Země: Austrálie

Hrají:
Xavier Samuel …(Brent)
Robin McLeavy …(Lola)
Victoria Thaine …(Holly)
Jessica McNamee …(Mia)
John Brumpton …(otec)
Richard Wilson …(Jamie)
…a další

Australané se za poslední roky stále více tlačí na pomyslný hororový „vrchol“. Jejich snímky samozřejmě nemůžou konkurovat těm asijským, severským či španělským, ale tu a tam se objeví nějaký ten „klenot“, který uchvátí fanoušky tohoto filmového žánru. Za poslední dobu jsem narazil (a věřím, že nejen já) na několik opravdu solidních filmů a The Loved Ones určitě patří k těm (jenž se vám z hlavy jen tak rychle nevykouří…). I tentokrát si pro nás protinožci připravili pěkně zlomyslnou podívanou, která vás nenechá chladnými. Atmosféra nám sice nenabídne žádné nervy drásající pasáže, ale za to na nás čekají stupňující se krvavé hrátky (i když na můj vkus až moc „light“). 



Ne nadarmo se říká, že dívka by se odmítat neměla – zvláště ta, co to v hlavě nemá moc v pořádku. Ale kdo to mohl tušit, že? Je ovšem pravdou, že já bych se spíše zařadil mezi ty, jimž je povahově blíže kamarád hlavního hrdiny Jamie. Ten si na rozdíl od Brenta užívá opravdu plnými doušky, což bylo působivým paradoxem tohoto snímku. Solidně prostříhané scény mi vlily novou krev do žil (protože začátek nebyl zrovna dvakrát záživný). Nechat se ojíždět zhulenou borkou na školním plese – to by se mi líbilo rozhodně víc, než být přinucen chcát do sklenice od mléka. Přišlo mi, že tu ale opravdu „normální“ nebyl snad vůbec nikdo, takže jsem si tuhle lehce zvrácenou podívanou nakonec užil až do konce.


Jak Robin McLeavy tak Jessica McNamee však měly něco do sebe. Jedna pomatená „princezna“ v růžových šatičkách a opravdu zajímavým deníčkem plným vzpomínkových fotek, druhá zhrzená dcerka policajta, které opravdu o tančení v šatičkách moc nejde. Hlavní prim tu však mělo hrát mučení, na které jsem se těšil nejvíc. Sadisti si však vystačí i s málem a hlavně mimo záběr kamery. Přesto mi to tady zas až tolik nevadilo, protože tvůrci chtěli dát především prostor divácké fantasii – no a následně nám ukázali výsledek. Nejoblíbenější písničkou ujeté Loly je song Not Pretty Enough od zpěvačky Kasey Chambers.


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat