0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 7. 2014

Predators (2010)


Na Zemi patří k elitním zabijákům ve svém „oboru“, na vzdálené planetě se z nich však stává lovná zvěř…

Skupina navzájem se neznajících lidí se probouzí v neznámé džungli. Poslední co si pamatují je podivný světelný záblesk a tvrdé přistání s padákem na zádech. I přes vzájemnou nevraživost a nedůvěru začnou společně prozkoumávat neznámé místo. Jak se brzy ukáže, jsou na cizí planetě a někdo, nebo něco se je snaží „ulovit“. Pokud chtějí přežít, musí využít své schopnosti – všichni jsou to totiž „profesionální“ zabijáci, žoldáci, či vojáci…



Režie: Nimród Antal
Rok výroby: 2010
Délka: 107 min
Země: USA

Hrají:
Adrien Brody…(Royce)
Alice Braga…(Isabelle)
Topher Grace …(Edwin)
Oleg Taktarov …(Nikolai)
Laurence Fishburne…(Noland)
Danny Trejo…(Cuchillo)
…a další

Jsem velkým fandou jak všech Predátorů, tak i Vetřelců. AVP mi sice už takovou radost neudělali, ale s velkým povděkem přijímám každý další film, v němž figuruje jedno z výše jmenovaných vesmírných monster. Tudíž i do Predators jsem vkládal velké naděje, které se ovšem naplnili sotva z poloviny. Určitě nad tímto kouskem nelámu hůl a vždy se na něj znovu rád podívám, ale mám k němu docela velké výhrady a to na všech frontách. V první řadě si tvůrci mohli odpustit ono „klišé“, kterým je film doslova přeplněn – jsem sice rád za některá nová monstra, co se tu objevili, ale jinak tu zůstali Predátoři dosti odbytí (teda co se novinek, zbraní týká), jako by zapomněli či už prostě neměli možnost využívat všech svých schopností, kterými oplývali jejich předchůdci. 



Očekával jsem pořádné jatka, ale těch se mi dostalo opravdu poskromnu (kupříkladu oproti dvojce). No a o pořádné atmosféře nemůže být ani řeč (na rozdíl od jedničky). Nechci pořád jen srovnávat s tím, co bylo, ale popravdě mi Predators místy spíše než scifi horor připomínali komedii. Především pak začátek trochu nudil, protože po nutném seznámení se zdejší „eskadrou rádoby zabijáků“ si na pořádnou akci musíme opravdu dlouho počkat. Nejvíc jsem se těšil na Dannyho Treja, žel ten se tu moc dlouho neohřál. Ono mi celkově přišlo, že ty „dobré – něčím zajímavé“ postavy zemřely moc brzo, ale to je nešvár většiny filmů. Navíc jsem však zde měl největší problém s výběrem hlavního hrdiny (Brodyho moc nemusím). Na rozdíl od Arnieho či Glovera mě nějak zvlášť neokouzlil.


Oni se v tomto filmu vlastně chovali všichni tak nějak divně. Zabijáci, Predátoři i Laurence Fishburne. Přišlo mi, jako by se Robert Rodriguez až moc snažil svému výtvoru nahodit hábit 80 let – od hlášek počínaje a dosti podivnými efekty (vidění, střelba) konče. Přece jenom jsem filmu s velkým rozpočtem očekával víc. S odkazy na předešlé díly samozřejmě spokojený jsem (alespoň z nostalgie), jen z nich chtělo vytěžit mnohem víc. Jakoby se tu jelo po celou dobu jen na půl plynu. To platí především u akčních scén. Nu což, mám to za sebou a snad další díl (pokud bude), bude ještě mnohem lepší, než tato průměrná podívaná.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat