0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 7. 2014

AVP: Alien vs. Predator (2004)


Dvě kultovní vesmírná monstra si to rozdají na Antarktidě…

Satelit zaznamená tepelnou stopu hluboko pod ledovým povrchem Antarktidy. Jak se zdá, jde o prastarou pyramidu, která by ve svých útrobách mohla skrývat „hotový poklad“ a to nejen z archeologického hlediska. Miliardář Charles Bishop Weyland dá dohromady skupinu expertů a společně s ozbrojeným doprovodem se vydává do „ledového pekla“. Skutečně se jim podaří objevit prazvláštní pyramidu, která skrývá známky prastaré civilizace. Nikdo z nich však netuší, že jde o místo, které slouží jako vstupní rituál dospělosti mladým Predátorům. Ti zde přilétají, aby se tu utkali s Vetřelci. Pro lidi to znamená předem prohraný boj o přežití…



Český název: Vetřelec vs. Predátor
Režie: Paul W. S. Anderson
Rok výroby: 2004
Délka: 101 min
Země: USA / Kanada / Německo / ČR / Velká Británie

Hrají:
Sanaa Lathan…(Alexa Woods)
Raoul Bova…(Sebastian de Rosa)
Lance Henriksen …(Charles Bishop Weyland)
Ewen Bremner…(Graeme Miller)
Colin Salmon …(Maxwell Stafford)
…a další

Snad všichni známe hru Alien vs. Predátor (která je má oblíbená), takže jsem se nesmírně těšil, jak si povede tento film. Jsem velkým fandou obou sérií (jak Predátora, tak i Vetřelců), takže na rozdíl od mnohých, já byl docela spokojený. Je sice pravda, že se tu dá narazit na několik nevychytaných prvků, ale po nudnějším začátku si pro nás tvůrci připravili docela povedenou podívanou plnou slušných soubojů. Anderson se s tím vůbec nepáral a naservíroval nám hlavně množství vychytaných soubojů obou mimozemských ras. Lidé tu jak jinak hráli podřadnou roli, což mi vůbec nevadilo. Alespoň se počet mrtvých velmi rychle navyšoval.



Jediné co mi vadilo trochu víc, bylo to, že se množství scén odehrávalo ve tmě či přítmí, takže toho nebylo moc vidět. Na druhou stranu jsem byl mile překvapen, jak si chlapci pohráli s útrobami pyramidy, která si pro nás připravila nejedno tajemství. Po stránce triků bylo všechno OK, jenže příběh samotný měl dost nevychytaných much. O logice bych se tu moc bavit nechtěl, ale ještě jsem neviděl, aby se lidem při takové zimě nekouřilo od pusy, nebo si v poklidu sundávali oblečení a nebyla jim zima. „Ale kdo by na takové prkotiny hleděl že“. To však nebylo jediné, co mě tu zaráželo.
Nešlo si nevšimnout, že hororová podstata filmu ustoupila stranou té akční. Ve vzduchu byli sice cítit náznaky napětí, ale opravdu mrazivá atmosféra se tu objevila jen několikrát. Spíše to bylo celé o jednotlivých soubojích (což mi samozřejmě nevadilo), ale byl jsem zvyklý na „něco navíc“. Navíc se mi líbilo, že i Vetřelci dostali velkou porci prostoru a jejich MATKA, byla k „sežrání“. AVP: Alien Vs. Predator určitě není tak špatným filmem, jak o něm mnozí tvrdí, ale žádná pecka to taky není. 


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat