0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

27. 6. 2014

You're Next (2011)


Oslava výročí se změní v krvavá jatka.

Manželé Davisonovi slaví kulaté výročí svatby a tak se rozhodnou pozvat své čtyři děti a jejich partnery, aby tuto významnou událost oslavili společně v jejich novém domě a utužili špatné rodinné vztahy. Jenže již při večeři započnou hádky, které přeruší smrt jednoho z hostů. Neznámí útočníci v maskách začnou dům ostřelovat kuší, nastává panika, křik a pláč. Nikdo nechápe, proč si vybrali právě je, ale všem je jasné že s tím cizinci nepřestanou, dokud nebudou všichni mrtví. Teror může začít, z domu se stává past a mrtvých začne přibývat…



Režie: Adam Wingard
Rok výroby: 2011
Délka: 95 min
Země: USA

Hrají:
Sharni Vinson …(Erin)
AJ Bowen …(Crispian)
Nicholas Tucci …(Felix)
Wendy Glenn …(Zee)
Joe Swanberg…(Drake)
…a další

Potřeboval jsem zase pauzu od zvířecích kousků a tak můj pohled padl na tento americký slasher s příhodným názvem. No a tak jsem si řekl „Jsi další na řadě“. Slyšel jsem na film docela dobré ohlasy, takže jsem si sliboval kvalitní podívanou. No a ono ejhle. You're Next má opravdu slibný rozjezd a to nemluvím jen o té dívčině v rozepnuté košilce. Maskované vrahy mám rád (zvlášť když jejich totožnost neznám hned od úvodní půlhodiny), jejich masky byly celkem slušné a hlavně neměli žádné slitování. To mám rád, takže jsem se těšil, jaká jatka budou pokračovat. 



Jenže potom přišel útlum, zapříčiněný nutným seznamováním s celou „Davisonovic famílií“ a já se začal nudit. Kromě již hodně přestárlé Barbary Crampton a dvou pohledných holek mi byl zbytek osazenstva dost nesympatický a to jsem ještě netušil, že se z hlavní hrdinky stane ženská variace „RAMBA“. Jo já zapomněl, že žila v rezervaci, kde jí táta učil lovit na pytlačku, vyrábět důmyslné pasti a necítit bolest. No byl to docela úsměvný pohled na postupnou eliminaci protivníků. Tvůrci se opravdu snažili, aby diváka zaujmuli co největším počtem mrtvých a hlavně způsoby zabití (některé z nich byli vážně působivé, to přiznávám), což je taky důvod, proč tomu dám lepší průměr, ale jinak tenhle film určitě žádnou velkou díru do světa neudělal. A nezachránila to ani přítomnost režiséra Ti Westa. Navíc to na mě bylo moc uřvané a některé situace dost nevěrohodné. Už jsem teda viděl lepší "Home Invasion", které měli lepší tempo, vyváženější atmosféru a hlavně jsem v nich té bolesti a zděšení věřil.


Každopádně je tento kousek zajímavým nápadem, jak rychle přijít k penězům, když už se o ně nechci dělit. Jen nevím, jestli bych měl na tohle žaludek. Nicméně povedená rodinka to byla, to vám teda povím a jak si byli všichni podobní…Asi nejvíc mě mrzelo to, že si tady nikdo více nepohrál s postupnou gradací atmosféry, chtělo to více lekacích scén a detailnější záběry na smrt jednotlivých postav (drát, podříznutí hrdla byli v pořádku, ale co dalšího…). No abych to tedy nějak ukončil: čekal jsem rozhodně víc, leč dostalo se mi jen dalšího průměrného kousku, který je mnohými zbytečně nadhodnocován.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat