0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 5. 2014

Case of the Whitechapel Vampire, The (2002)


Vážně zabíjí mnichy upír? Sherlock Holmes na nadpřirozené síly nevěří…

Sherlock Holmes a Dr. Watson jsou požádáni o pomoc při vyšetřování vraždy mnicha v kostele, jenž patří ke klášteru ležícího v londýnské čtvrti Whitechapel. Členové řádu i šéfinspektor Lestrade jsou přesvědčeni, že za vším musí být upír (kvůli dvěma rankám na krku, které vypadají jako kousnutí) – údajně to má spojitost s jejich nedávným návratem z Guyany, odkud si přivezli podivné sošky. Hlavní vyšetřovatel s touto verzí souhlasí, alespoň se nemusí zabývat zbytečným papírováním. Jenže Sherlock Holmes na nadpřirozené síly nevěří a tak se s Watsonem pustí do dalšího zapeklitého případu…



Český název: Smrt v klášteře
Režie: Rodney Gibbons
Rok výroby: 2002
Délka: 90 min
Země: Kanada

Hrají:
Matt Frewer …(Sherlock Holmes)
Kenneth Welsh …(Dr. Watson)
Julian Casey …(Inspektor Lestrade)
Danny Blanco Hall …(Hector de la Rosa)
Shawn Lawrence …(bratr Marstoke)
…a další

Neodolal jsem a po skončení The Hound of the Baskervilles (2000) jsem se pustil i do dalšího ze čtyř detektivních příběhů, které natočila stanice Hallmark. I tento díl koketuje s hororovým žánrem, takže jsem se těšil, co si pro mě Rodney Gibbons připravil tentokrát. Novelu od Arthura Conana Doylea jsem nečetl, takže jsem neměl ani tušení, o čemže by děj měl být. No a zřejmě i díky tomu jsem si to užil o trošku víc, než Psa baskervillského. Tentokrát tvůrci zapracovali na atmosféře o malinko víc a hned to bylo poznat. Nečekejte však žádné nervy drásající situace, při kterých se vám budou ježit chloupky na těle. Opět je nám vše naservírováno tak nějak decentně – vždyť je to hlavně detektivka. 



Je ovšem pravdou, že první půlka filmu mě bavila více, nežli ta druhá. Především za to mohl onen ponurý kabát, v jakém nám bylo představeno osazenstvo a prostředí kláštera (kostela). Divák se tu seznámí s celou řadou vedlejších postav a vraždy následují docela rychle za sebou. Dokonce se tu místy objeví i potemnělá atmosféra (mysteriózní), ale to jen tak na oko. Režisér si chtěl hlavně pohrát s diváckou představivostí a proto nám z onoho tajemného vraha mnoho neukáže (pokud nepočítám závěr) a všechno se začne točit okolo pátrání, výslechů a skládání jednotlivých dílků skládačky.


Leč i tentokrát jsem měl trochu problém s hereckými výkony. Kenneth Welsh (Dr. Watson) tu moc prostoru nedostal a Matt Frewer (Sherlock Holmes) tak na všechno zůstal sám. Většina ostatních totiž předvedla dost průměrné až podprůměrné herecké vystoupení – což mi vadilo asi nejvíc. The Case of the Whitechapel Vampire není vyloženě špatným filmem, však byl natočený pro televizní účely, ale žádná nezapomenutelná podívaná to taky není.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat