0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

25. 4. 2014

Tunnel, The (2011)


Co se skrývá v tunelech pod Sydney?

Austrálie se potýká s největším úbytkem pitné vody ve své historii a proto se politici rozhodnou využít staré tunely pod Sydney k jejich zaplavení. Jenže v podzemí žijí stovky bezdomovců, kteří by následně zaplavili ulice metropole a toho se děsí většina obyvatel. Vláda však tvrdí, že všechny lidi bez domova už vystrnadila, jenže potom náhle celý projekt umlkne. Natasha je ambiciózní novinářka hledající senzaci a tak se společně se třemi kolegy rozhodne vstoupit do podzemí a vypátrat důvod, proč se tak stalo. Tají snad něco vláda? Brzy však svého činu budou litovat…



Režie: Carlo Ledesma
Rok výroby: 2011
Délka: 90 min
Země: Austrálie

Hrají:
Bel Deliá …(Natasha Warner)
Steve Davis …(Steve Miller)
Andy Rodoreda …(Peter Ferguson)
Luke Arnold …(Jim 'Tangles' Williams)
…a další

Včera přišel na řadu další z dlouhé řady filmů natočených ruční kamerou, ze kterých už začínám být značně unavený. Většina z nich za moc nestojí, víc než polovina je „podle skutečné události“, což je jen marketingový tah, který ovšem pořád funguje a tvůrci tak rýžují další peníze. Tomuto australskému snímku jsem dal šanci hlavně proto, že jsem si tentokrát o něm přečetl pár komentářů (což normálně nedělám, protože nechci být ochuzen o prožitek a vlastní dojmy) a zjistil, že se tak trochu liší od svých „kolegů“. Přece jenom nebývá moc zvykem, aby následně záběry ještě „live“ okomentovali zúčastnění. 



Ovšem po první polovině jsem měl nehoráznou chuť to vypnout a střelit tomu rovnou odpad. Zdlouhavé seznamování s ústřední čtveřicí mě neskutečně uspávalo, půlhodiny se nic zajímavého nedělo a ani jedna postava mi zprvu nebyla ani trochu sympatická. Já chtěl ovšem vědět, cože se to skrývá v podzemí a tak jsem znuděně civěl na monitor. Čas běžel, jeden nezáživný dialog střídal druhý, kvalita kamerových záběrů byla dost chabá, ale potom konečně došlo ke zlepšení. Zavládla panika, strach z neznámého, úprk temnými chodbami – no konečně se dostavila alespoň trošku zajímavá atmosféra. A já pořád čekal, co nebo kdo se skrývá v té tmě. Trošku mě ovšem tvůrci nasrali, protože pořádného vysvětlení jsem se za celou dobu nedočkal. Je sice pěkné, že to nechali na divákově představivosti a důvtipu, ale i tak se nemůžu zbavit pocitu ochuzení. Přitom závěr příjemně gradoval, leč žádné velkolepé finále se nekonalo.


Takže pojďme to shrnout: Jelikož já patřím k té skupině, která podobně laděné filmy moc nemusí (Blair Witch považuju za ubohost, PA jsem doteď neviděl a i těch několik dalších filmů mě moc nenadchlo, snad kromě REC), nebude mé hodnocení moc velké. Hodně dlouho jsem se u toho nudil, kamera hrozná (až na pár výjimek), postavy mě nějak zvlášť nezaujaly, atmosféra začala fungovat až ke konci filmu, v hlavě mi zůstalo několik otazníků a těch pár dobrých okamžiků nezachrání ani průměrné hodnocení.


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat