0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

27. 2. 2014

Humains (2009)


Pak že neandrtálci vyhynuli…Oba režiséři jsou jasným důkazem, že tomu tak není, hlavně co se jejich režisérských kvalit týče…

Profesor Schneider, jeho syn a mladá asistentka se vydávají do Švýcarských Alp, aby zde přepsali dějiny paleontologie. Chtějí zde nalézt lebky neandrtálců a dokázat tak, že žili mnohem déle, než se uvádí ve všech „brožurách“. Po cestě ještě přiberou jednu rodinku a společně se vydávají přes nebezpečné pohoří. Stačí trocha nepozornosti a oni i s dodávkou spadnou do hluboké rokle. Většina jako zázrakem přežije, ale čeká zde na ně další nebezpečí…



Český název: Stvoření
Režie: Pierre-Olivier Thevenin, Jacques-Olivier Molon
Rok výroby: 2009
Délka: 90. min
Země: Francie / Švýcarsko / Lucembursko

Hrají:
Lorant Deutsch …(Thomas)
Sara Forestier …(Nadia)
Dominique Pinon …(Gildas)
Manon Tournier …(Elodie)
Philippe Nahon …(profesor Schneider)
…a další

Poslední dobou mám fakt pech na výběr filmů. Nevybírám si je nějak systematicky, ale prostě tahám jedno DVD ze svých pořadačů za druhým a zrovna na tomhle se dá všech pět filmů označit za opravdové „klenoty“ hororového žánru. Říkal jsem si: francouzská distribuce, to by nemuselo být zas až tak špatné, leč jsem si dopředu nic o filmu nepřečetl (většinou si pročítání komentářů a recenzí nechávám až na potom). Tak jsem se s chutí pustil do krásného prostředí Alp, které mě vždy fascinuje a přestože na mě postavy moc velký dojem neudělaly, dal jsem tomu šanci. Již po digi pádu do rokle mi však bylo naprosto jasné, jaká uhodila. Další laciný brak (tohle snad už ani není béčko, ale spíš céčko), první půlhodina neskutečně nudila, co se příběhu týče (ono se tam vlastně ani nic zajímavého nedělo) a tak když se konečně přeživší vydali na špacír podél řeky, očekával jsem zlepšení. 



To měli přinést „záhadní“ pronásledovatelé, kteří se zanedlouho objevili na scéně a já se musel pousmát již podruhé. Novodobí neandrtálci vypadali hrozně a to jsem ještě netušil, jak vlastně vyvrcholí tahle evropská „pohádka“. Pořád jsem marně doufal, že se to pohne nějak kupředu, nastane nějaký pořádný masakr ala Pach krve, ale byl jsem moc pošetilý. Místo to nás čeká dosti vlažné tempo putování a potom hlavně opravdu hlučný úprk napříč lesem. To vážně všichni musí tak řvát, aby je pronásledovatelé slyšeli, když už se jim podařilo skrýt v porostu? No logických kopanců je tu dost, tak proč se vlastně tvářit překvapeně.


Kdyby si s tím oba začínající režiséři víc pohráli, nemuselo to ještě dopadnout tak tragicky, leč ke konci se do toho pořádně zamotali a já popravdě s nimi. Ne že bych nepochopil, co se nám snažili vnutit, ale ještě teď si říkám proč. Vždyť to osvobozování v jeskyni se dalo natočit mnohem lépe, jen to chtělo vytvořit pořádnou atmosféru, trochu napětí, ale to bych chtěl už vážně moc. Místo jsem sledoval jakousi grotesku a finální vybíjená už taky byla dost přitažená za vlasy. Takže když konečně nastal konec, opravdu jsem si oddechl, že už to mám za sebou. Tohle už opravdu nepotřebuju znovu vidět.


Hodnocení:
30%

Žádné komentáře:

Okomentovat