0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 1. 2014

Terror Beneath, The (2011)


Bájná Rajská zahrada skutečně existovala. Jenže dnešní příroda není schopná přijmout zachovalá semena rostlin, protože ty potřebují čistou půdu a to je celkem problém…

„Ochránci přírody“ Joe a Kate se snaží natočit záběry kontaminované půdy blízko opuštěného dolu, kde si někdo udělal nelegální skládku toxického odpadu. Nedobrovolně se tak stanou svědky podivné schůzky, která vyústí v obrovskou tragédii. Vidí dva muže, kteří se snaží uzavřít obchod, když tu jeden začne utíkat, něco upustí a během chvíle se zatřese zem a z pukliny začnou vylézat obří „šlahouny“. Dají se na útěk, ale „něco“ je pronásleduje a ničí vše, co tomu přijde do cesty. Netuší, že onen muž ukradl vzácné „semena“ rostlin z bájné Rajské zahrady, které díky kontaminované půdě rostou enormní rychlostí. Díky satelitním snímkům si toho všimne i tajná vládní organizace, která kontaktuje doktorku Jocelyn. Zprvu nikdo netuší, o co jde, ale je potřeba tuto hrozbu co nejdřív zastavit, jinak se Amerika ocitne v troskách…



Český název: Smrtící vegetace
Režie: Paul Ziller
Rok výroby: 2011
Délka: 90. min
Země: Kanada / USA
Alternativní název: Seeds of Destruction

Hrají:
Adrian Pasdar …………………..(Jack)
Stefanie von Pfetten …………….(Jocelyn)
Jesse Moss ………………………(Joe)
Luisa D'Oliveira …………………(Kate)
James Morrison ………………….(Frame Marcos)
…a další



Dneska jsem náhodou šáhnul po této „televizní pecce“ kterou před časem vysílal Barrandov a opět jsem nestačil zírat, co se dokáže zplodit ještě v roce 2011. Mělo mne varovat už samotné jméno režiséra, protože Paul Ziller rozhodně nepatří mezi machry ve svém oboru (už jsem od něj pár filmů viděl), ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost. Teprve později jsem uviděl i hodnocení na internetu a tentokrát s ním zas až tolik souhlasit nemůžu. Smrtící vegetace není sice dobrý film (ani na průměr nemá), ale vyložený odpad to není. Nápad s extrémně rychle se rozšiřující zelení není rozhodně originální, ale dá se tu najít několik momentů, které se tvůrcům docela povedli (ne digitální vrtulník to určitě není…).
Kvituju hlavně angažování Stefanie von Pfetten, která předvedla docela solidní výkon, na to v jakém filmu se tentokrát objevila. Kupodivu mi tu tentokrát nevadil snad žádný herec, jen s tou atmosférou si mohli pohrát trochu víc. Přišlo mi to totiž celé takové jalové, napětí aby tu jeden pohledal (přitom začátek zas až tak hrozný nebyl). Následný úprk byl místy na můj vkus až moc humorný, ale tak alespoň se bylo na co dívat. Jediné co bych vytknul trochu víc, bylo to, že si mohli více pohrát s rostoucí vegetací, protože když pominu útok na stíhačky, tak se ke slovu moc nedostala. Ona totiž rozpuklá zem a kymácející se šlahouny přestanou po čase bavit. Děj se totiž vydal úplně jiným směrem a divák je donucen sledovat osudy dvou „skupin“, které už tak zajímavé nejsou. 
Oba mladí ekologové ještě ujdou a jejich cesta je plná „strastiplných“ nástrah, ale co se týká doktorky a agenta, tak tam se to začalo zvrhávat v akční céčko, na které nebyl nikdo zvědavý. Jako plus beru vyobrazení Rajské zahrady (číslo dvě), ale já pořád marně očekával, že se pořádně přitvrdí. Bohužel druhá polovina se už nese v dosti mírném duchu a já se začal trochu nudit. On totiž ani ten závěr, nebyl nějak velkolepý. Nicméně jsem tu hodinu a půl vydržel, nudou jsem neusnul a tak dám snímku lehce podprůměrné hodnocení. Přece jenom mohli tvůrci mnohem lépe využít potenciál, který se v příběhu skrýval. Bohužel na to asi nebyly finance, nebo prostě schopnosti režiséra jsou hodně omezené. 


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat