0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 1. 2014

Ogre (2008)


Bylo jednou jedno městečko, které aby se zachránilo před strašnou nákazou, nechalo vyvolat kletbu – tedy obra, který se jednou za rok přijde nažrat…

Čtyři teenageři se vydávají na dobrodružný výlet do lesa. Podle staré mapy se v něm má skrývat zapomenuté město, nebo to co z něj zbylo. Během cesty se však musí oba páry rozdělit, protože jeden z chlapců si vyvrtl kotník. Mike s Jessicou se proto vydávají po zvuku zvonu pro pomoc. Skutečně městečko Ellensforn existuje, ale místní obyvatelé dvojici nepřijmou vůbec vřele. Nechají ji vsadit do žaláře a jelikož je čas „krmení“ zvažují, zda nevyměnit vyvoleného za jednoho z mladých vetřelců. Tohle místo je totiž postihnuto krutou kletbou, kdy výměnou za „věčný“ život a zdraví musí každý rok obětovat jednoho člověka ze svého středu, děsivému Ogrovi žijícímu v lese. Ne všichni jsou však spokojeni se svým osudem, protože žít v tomhle městě znamená peklo a příchozí by pro ně mohli znamenat spásu…



Český název: Obr lidožrout
Režie: Steven R. Monroe
Rok výroby: 2008
Délka: 90. min
Země: USA

Hrají:
Ryan Kennedy …………………..(Mike)
Katharine Isabelle………………...(Jessica)
Chelan Simmons …………………(Hope Henry)
Andrew Wheeler ………………….(Franklin)
John Schneider ……………………(Bartlett Henry)
…a další



Nedávno jsem se díval na I Spit on Your Grave 2 a když jsem jen tak ze zvědavosti zabrousil do filmografie režiséra Monroea, zjistil jsem, že má na svém kontě i několik dalších hororů. Bohužel jeho začátky v hororovém žánru rozhodně nebyli vůbec dobré a tenhle televizní „monster“ kousek je toho zdárným příkladem. Jde vidět, že znásilňovaní a mučení mu jde mnohem lépe, nežli stvořit pořádnou obludu. Ogre je opravdu „úsměvnou“ pohádkou pro dospívají děti. Příběh samotný (leč neoriginální, ale to by ani nevadilo) skrývá spoustu nelogických kousanců (zajímalo by mě, jak v cca 8 chalupách žilo přes 100 lidí…), nicméně i já jsem na něm našel několik pozitiv, díky kterým ho neodstřelím do odpadu. Především jsem hleděl, jak se se svou rolí popasovala Chelan Simmons, kterou jsem měl dosud zafixovanou jako kozatou blondýnu, která se pěkně usmažila v Nezvratném osudu 3. Viděl jsem jí i jinde, ale tam opět kromě svého poprsí nebodovala vůbec ničím. Dokonce se mi líbila víc, než zkušená Katharine Isabelle.
Ehm o digitálním obrovi, kterého je slyšet v některých situacích už zdálky, jindy se připlíží za svou oběť jako myška, se moc bavit nechci. Jistě si o něm udělá obrázek každý sám. Každopádně si myslím, že tuhle kokotinu jsem ještě neviděl naposledy. Přitom s černou magií se dají dělat opravdu zajímavé věci. Vždyť filmů s prokletými vesničkami, městy existuje už celá řada, tak si pořád říkám, proč si s tím tvůrci více nepohráli. Hlavně pak borci přes speciální efekty. Herci se sice snažili, co mohli, to jim upřít nemůžu, ale ani oni nedokázali pozvednout úroveň snímku alespoň na průměrnou úroveň. 
Hlavní slabinu vidím vedle obra i v neschopnosti vytvořit pořádnou atmosféru. Ano bylo tu několik krvavých scén – trhání lidských částí, rozšlápnutá hlava, vnitřnosti, jenže celé to bylo natočeno hodně v komickém duchu, takže divák místo aby se bál, se spíš bude smát, nebo kroutit hlavou. Kupříkladu, kdyby se celý film nesl v duchu finální bitky, mohlo to dopadnout mnohem lépe. Obr má totiž pořádně řvát, všechno kolem sebe ničit, trhat a ne být tichý jako indián na válečné stezce, že si jej nikdo nevšimne, dokud jim nezafuní za ušima. Tohle chlapci trochu nevychytali, ale jak už jsem řekl – je to vlastně taková pohádka na dobrou noc u které se bude slušně usínat. 


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat