0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

8. 1. 2014

Marsh, The (2006)


Hledat inspiraci pro svou novou knihu v blízkosti bažin nemusí být vždy dobrý nápad, zvláště když z ní může napovrch vyplavat vaše minulost…

Claire je úspěšnou spisovatelkou dětských knížek, ale poslední dobou jí postihla tvůrčí krize. Místo nových nápadů jí sužují děsivé noční můry. Jednoho dne uvidí v televizi reklamu na růžový dům – přesně takový jako se jí zdává ve snech. Že by znamení? Rozhodne si dům pronajmout a začne s prací na nové knize. Jenže brzy se kolem ní začnou dít podivné události, které přestává Claire zvládat hlavně po psychické stránce. Malá holčička – bažina – mrtvolně bledý mladík – zvuky, hýbaní s předměty,…to všechno jí přivede k Huntovi (zabývá se para jevy). Jejich společné pátrání je zavede na stopu do děsivé minulosti toho místa blízko bažin, které skrývá nejedno tajemství a ne všichni obyvatelé nedalekého městečka mají čisté svědomí…



Český název: Bažina
Režie: Jordan Barker
Rok výroby: 2006
Délka: 90. min
Země: Kanada

Hrají:
Gabrielle Anwar …………………(Claire Holloway)
Forest Whitaker ………………….(Geoffrey Hunt)
Niamh Wilson ……………………(Claire / Rose)
Brooke Johnson …………………..(Mercy)
Louis Ferreira ……………………..(Noah Pitney)
…a další



Včera večer přišla volba na Bažinu a já se celkem těšil na další představení Gabrielle Anwar. Já mám tuhle herečku celkem rád a tak když už se objevila v duchařině, tak proč toho nevyužít. Sice mě zaráželo nízké hodnocení, ale tentokrát jsem zůstal nadmíru překvapený. Nejde sice o nějakou děsivou pecku, ale ani o průser hodný k zahození do močálu. Tvůrcům se místy podařilo navodit docela příjemnou atmosféru. Snové pasáže a hlavně úvodní přivítání Claire „domem“ sebou přinesly i kousek potřebného napětí a je jen škoda, že prostředek filmu byl trošku nudný. Asi nejvíce se mi líbila poslední třetina filmu, potřebná pomsta, rozuzlení zápletky, která je sice předvídatelná, ale určitě ne nezajímavá a solidní závěr.
Je ovšem taky pravdou, že si tvůrci mohli o hodně víc prohrát s prostředím, kde se natáčelo, protože bažiny zůstali až na jeden moment zcela nevyužity a to je škoda. Při troše představivosti se tam mohla odehrát klidně jedna třetina filmu a nikdo by se nezlobil. Postupné poodhalování jednotlivých střípků příběhu totiž mělo místy dost vlažné tempo, které tu a tam oživila nějaká ta mord scéna, ale těch tu bylo popravdě jako šafránu. Osobně chápu ty výtky a malé hodnocení, ale viděl jsem už dost duchařin, které byly mnohem horší a na internetu se jim dopřává vysoká hodnocení. Bažina je klasický průměrný film, který neurazí, ale ani dvakrát nenadchne.
Chtěl bych určitě vyzdvihnout hudební doprovod, který byl tentokrát zvolen velmi dobře. Nejen podmanivé tóny, ale i „zvuková“ bouře nenechali diváka v žádném případě usnout, i když se zrovna nic zajímavého nedělo. Na kanadské poměry si nevedl vůbec špatně ani kameraman, ale víc než on mne zaujal borec, co měl na starosti střih. Ten byl místy opravdu kurevsky rychlý, že si divák ještě nestačil ani uvědomit, co to na něj mělo vybafnout a v tu chvíli už byl obraz v pr…Přesně tyhle situace mě v podobných momentech dokonale iritují a já bych za ně vraždil. Ani to ovšem nezmění můj postoj k tomuto filmu.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat