0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

26. 12. 2013

Last Days on Mars, The (2013)


Měli na Marsu najít známky života a dovést jejich vzorky. Místo toho si ony našli je…
Členové základny Tantalus Base odpočítávají poslední hodiny jejich půlroční mise na Marsu, kde měli za úkol nalézt známky života a přivést sebou zpátky jejich vzorky. K jejich zklamání však nic důležitého objeveno nebylo, tedy jak se na první pohled zdá. Jeden z výzkumníků totiž něco tají a ještě naposledy přesvědčí velitele Brunela, aby se mohl vydat do terénu. Dojde však k nehodě, která jej stojí život. K překvapení všech, však po nějaké době ožívá, ale není již lidskou bytostí. Zákeřná bakterie, která napadla jeho krevní oběh, z něj udělala „marťanskou zombie“. Na Rudé planetě brzy vypuká boj o holé přežití a nenakažených rychle ubývá. Vincent Campbell si uvědomuje, že kromě záchrany vlastního života je však nesmírně důležité, aby se bakterie nedostaly na Zemi. Jenže kromě zombíků se bude muset poprat i s faktem, že strach a paranoia dokáže vyvolat nedůvěru i mezi přáteli…



Režie: Ruairi Robinson
Rok výroby: 2013
Délka: 98. min
Země: Velká Británie / Irsko

Hrají:
Liev Schreiber ……………………(Vincent Campbell)
Romola Garai             ……………………..(Rebecca Lane)
Johnny Harris             ………………………(Robert Irwin)
Elias Koteas …………………………(Charles Brunel)
Olivia Williams ……………………...(Kim Aldrich)
…a další



Není od věci si tu a tam odskočit k scifi-hororu a tak jsem svou pozornost upřel na novinku odehrávající se na Marsu. Sedmimilionový rozpočet nesliboval žádné zázraky, ale herecké osazenstvo nevypadalo na první pohled špatně a tak jsem tomu dal šanci, přestože jsem věděl, že tu má jít o zombie kousek. Žádné převratné zápletky a originality jsem se sice nedočkal, ale k mému nesmírnému potěšení, tu zombie zas až tolik prostoru nedostaly. A když už se objevily na scéně, šlo většinou o slušnou akční jízdu, která mne ani moc nenudila. Tvůrci dokázali místy vytvořit zajímavou atmosféru a přestože by se tu dalo nalézt i několik slabších pasáží, byl jsem nakonec přece jenom spokojený (tedy v rámci možností). Tahle britsko-irská spolupráce si dle mého názoru průměrné hodnocení zaslouží.
U podobně laděných filmů nesnáším to dlouhé čekání na akci, kdy postavy chodí z jedné chodby do druhé – z jedné budovy do druhé, dlouho se nic neděje a pak vždycky někdo suše skape. Tady se tomu naštěstí Robinson docela slušně vyhnul, i když je pravda, že začátek má dost pomalé tempo. Navíc se moc často nesetkávám s tím, že by mi nebyla alespoň jedna postava sympatická, ale tady vůbec nikdo.    Liev Schreiber sice patří mezi moje oblíbence a tady se musel stát hlavním tahounem celého filmu, ale jeho filmová postava mě prostě u srdce nechytla. Takže jsem se neskrývavě těšil na postupné mordování.
Tady se však musím trochu pozastavit a pokárat tvůrčí zdechlost, protože konec vyloženě odbyli. Zatímco všichni s napětím očekávají vrcholné finále, tak přichází pouze „planetární prašná bouře“, mimo záběr propukne boj a pak už jen „hurá“ domů. Tohle ošizení má sice možná nahrávat případnému pokračování, já teda doufám, že nikdy nevznikne, ale jeden neví, komu zas hrábne v bedně… No nic, je na čase ukončit tuhle vesmírnou misi a vrátit se zpátky. Takže naposledy uděláme marťanským zombíkům pá pá, třeba se s nimi ještě někdy setkáme.

Hodnocení:

50%

Žádné komentáře:

Okomentovat