0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

20. 12. 2013

Dark Touch (2013)


Nechte ty děcka na pokoji, nebo se naserou a budou zlí!!!

Malé irské městečko zažije šok, když je doslova „zmasakrována“ jedna milá rodinka a jediná kdo přežije, je jejich jedenáctiletá dcera Niamh. V domě však nejsou žádné stopy po pachatelích a policie je přesvědčená, že to museli udělat nějací vandráci. Nikdo nevěří malé holce, která tvrdí, že za smrt rodičů a bratra může jejich dům. Niamh je následně svěřená (na zkoušku) do péče sousedům, kteří se jí snaží pomoci, co jim síly stačí. Nikdo však netuší, čím si dívka prošla a jaké síly skrývá ve svém nitru. Bože chraň všechny, kdo se jí pokusí nějak ublížit…



Režie: Marina de Van
Rok výroby: 2013
Délka: 90. min
Země: Francie / Irsko / Švédsko

Hrají:
Missy Keating …………………..(Niamh)
Marcella Plunkett ……………….(Nat Galin)
Padraic Delaney …………………(Lucas Galin)
Charlotte Flyvholm ………………(Tanya Galin)
Richard Dormer …………………..(Henry)
…a další



Přestože má režisérka Marina de Van na svém kontě již několik snímků a v hororových vodách není žádnou začátečnicí, tak mé pozornosti jaksi doteď unikala. Proto jsem byl hodně zvědavý na naši společnou „premiéru“ a nějak jsem nebral na zřetel varovné komentáře a „nadávky“ na tento film. Přiznám se, že až do poslední čtvrthodinky jsem je ani nechápal, ale potom se mi konečně rozsvítilo. Tohle je totiž další zdárný příklad, jak totálně zpackaný závěr může pokazit celkový dojem. Pravda, jakmile naskočily závěrečné titulky, nestačil jsem zírat a musel prostě říct „A tohle má být kurva jako co? To už jako skončilo?“
Přitom začátek mne příjemně navnadil, krvavé „polojatka“ mám rád a atmosféra měla taky celkem grády. Potom se sice napětí začalo vytrácet, protože hlavní hrdinka Missy Keating (jo je to dcera zpěváka Ronana Keatinga) byla pořád taková tichá, zamlklá, ale tak kdo by nebyl, když byla od mala týraná a zneužívaná (samozřejmě ve filmu). Pak se není čemu divit, že se jeden pěkně nasere a začne všechno lítat…Na jednu stranu jsem té holce fandil, ale to co s její postavou nakonec provedla autorka, nemá obdoby. Vlastně má, protože tady se nejspíš někdo nechal inspirovat nepovedeným remakem Carrie. 
Nejde mi ani tak o to, že to nekončí happyendem, ty já stejně rád nemám, ale tady to vlastně nekončí vůbec. Jakoby si ta vypatlaná režisérská makovice nechávala prostor na další pokračování. A to doufám, že nikdy nebude. Přitom to měla tak pěkně rozjeté – příběh sice nějak originální dokáže zaujmout, atmosféra místy skutečně houstne, napětí je tu taky, efekty ujdou a herecké výkony na průměrné úrovni. Jenže na druhou stranu je tu i dost slabin. Když pominu to fiasko na závěr, tak je tu i dost „hluchých“ pasáží, při kterých se divák nudí. A čím se blíží děj ke konci, tím začíná přibývat nelogičností, zbytečností a hlavně otazníků. Proč to někdo takhle zkurvil…

Hodnocení:

40%

Žádné komentáře:

Okomentovat