0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 6. 2013

Sinister (2012)


Nastěhovat se domu kde se stala brutální vražda jen pro to, aby člověk našel novou inspiraci k napsání knihy, nemusí být vždy tím nejlepším nápadem.

Spisovatel Ellison se nastěhuje se svou rodinou do nového domu, aby zde nasbíral potřebnou inspiraci k napsání své nejnovější knihy. Na půdě nalezne krabici se starou promítačkou a několika pásky. Ze zvědavosti si je pustí a s hrůzou zjišťuje, že jsou na nich zachyceny hrůzné vraždy několika rodin. Pustí se do pátrání na vlastní pěst a to co zjistí, navždy změní jeho život. Obsah pásek totiž kromě svého zrůdného obsahu odhaluje i přítomnost mystické postavy Bughuula, který ke svému přežití potřebuje duše malých dětí a kdo mu zkříží cestu, toho už ze svých spárů nepustí. Ellison si uvědomuje, že se jeho rodina dostala do smrtelného nebezpečí…



Český název: Zlověstný
Režie: Scott Derrickson
Rok výroby: 2012
Délka: 110. min
Země: USA

Hrají:
Ethan Hawke …………………..(Ellison Oswalt)
Juliet Rylance ………………….(Tracy)
Michael Hall D'Addario ……….(Trevor)
Clare Foley ……………………..(Ashley)
Fred Dalton Thompson …………(šerif)
…a další



Mnozí tento kousek označují za jeden z nejlepších ne-li nejlepší film minulého roku. Dokonce i verbal (na csfd) tvrdí, že se u něj může někdo pomočit. No tak já můžu v klidu říct, že tohle nadšení rozhodně nesdílím a mám na to úplně jiný pohled. Zápletka se o originalitu neopírá ani omylem, již mnohokrát provařené téma nepřišlo s ničím novým a lekací scénu, aby tu člověk pohledal. Pokud tedy tím „mrazením“ nebylo myšleno ono překvapení v krabici. Jediné zpestření a zahnání jinak nudné atmosféry vidím v oněch starých páskách, jejichž obsah mne alespoň ohřál mé jinak dost chladné srdce. Možná je to tím, že jsem už viděl přes dva tisíce hororů a už mne jen tak něco nepřekvapí/nevyděsí, ale tady nebylo ani čím. Většina filmu se odehrává v přítmí, takže toho moc k vidění není a kroky na půdě či podivná Youngova hudba, moc napětí nevyrobí.
Filmy jejichž zápletka se točí okolo „strašidelných domů“ či bájných pekelných bytostech čas od času vyplodí opravdu nějaký ten klenot, jenže to by jeho kostru muselo podpírat několik pevných a neotřesitelných základů, kolem kterých by se dala vybudovat opravdu houstnoucí atmosféra u které by slabší povahy dostávaly přívaly strachu a napětí by se tam dalo krájet. Tady se nám však tato dobrota podávána opravdu po malých dávkách (jako pro kojence) a ještě k tomu musí člověk bojovat s nudou, která se tu a tam objeví. No a stopáž jenž je delší než sto minut se tak někdy stává opravdu nekonečnou a nezáživnou podívanou. 
Přitom Derrickson není vůbec špatný a už hlavně ne vůbec začínající režisér. Kupříkladu jeho The Exorcism of Emily Rose se mi docela líbilo. Docela dost jsem si sliboval od účasti Ethana Hawkea, který sice nepatří zrovna mezi moje největší oblíbence, ale špatný taky není. Měl být velkým tahounem, ale předvedl dost průměrný herecký výkon, který jsem mu navíc úplně nevěřil. Další slabinou je slabší závěr filmu, který místo aby nám přinesl pořádné rozuzlení a napínavé finále, nám nenabídne nic víc než znechucení. Nad tímhle, že jsem ztrácel čas? No jsem zvědavý, co nám nabídne připravované pokračování. 



Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat