0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 6. 2013

Deep, The (1977)


Dobrodružně laděný snímek o španělském pokladu, morfiu, voodoo praktikách a legendárním „mokrém tričku“…

Milenecký pár David a Gail se během své dovolené potápí na Bermudách. Během svého podvodního dobrodružství narazí na vrak potopené válečné lodi Goliáš, u které kromě několika cetek naleznou i podivnou ampulku a zlatý medailon. Jak se ukáže, jejich objev vzbudí pozornost místního mafiánského bosse Clocheho, který ví, že Goliáš za druhé světové války převážel kromě zbraní i velký náklad morfia, který by mohl využít k výrobě heroinu. Začne proto mladý pár vydírat a později i zastrašovat. Zvědaví milenci se však nehodlají z ostrova pakovat a navštíví místního „hledače pokladů“ Treeceho a ukáží mu medailon. Jak se ukáže, ten musí pocházet z potopené španělské lodi z osmnáctého století, ale jak se poklad krále Filipa z ní dostal až sem?  Co dalšího se skrývá v hlubinách…?



Český název: Hlubina
Režie: Peter Yates
Rok výroby: 1977
Délka: 123. min
Země: USA

Hrají:
Nick Nolte ………………….(David Sanders)
Jacqueline Bisset ……………(Gail Berke)
Louis Gossett Jr. ……………(Henri Cloche)
Robert Shaw ………………..(Romer Treece)
Eli Wallach …………………(Adam Coffin)
…a další



Přiznám se, že ačkoliv jsem knihu Petera Benchleyho (autora Jaws a The Beast) nikdy nečetl, tento film jsem viděl v dětství několikrát. Až doteď jsem netušil, že je zařazený do hororového žánru. O horor se však otírá jen opravdu nepatrně a spíše bych v něm viděl dobrodružný thriller (drama), ve kterém nejvíce diváka zaujme především nádherné podmořské záběry a Jacqueline Bisset v průhledném bílém tričku. Tyto dva „prvky“ mi uvízli v hlavě již tehdy a ani tentokrát nenastala změna. Děj mě nenudil, akčních scén tu bylo dost a atmosféra byla vybudována opravdu slušně. Dozajista tomu kromě žraloků dopomohli i černošští gangsteři a jejich voodoo.
Příběhy o potopených lodích, pokladech ležících pod pískem v hlubinách a bojích s mořskými příšerami jsem měl rád již jako malý kluk. Rovněž miluju potápění, takže jsem již od prvních minut chrochtal blahem a to nejen nad průsvitným tričkem, ale především nádherné prostředí, v němž se tento film odehrává. Jen mě trošku mrzelo (nyní z pohledu hororového diváka), že trochu více nezapojili do akce to hejno žraloků. Naštěstí se tu objeví i obří muréna, nebo co to bylo za svini, takže tímhle si napravili tvůrci reputaci. 
On celkově se jim ten závěr povedl a bylo to cítit i v atmosféře. Jakmile se totiž dobrodružná stránka musela podvolit té akční (tvrdší) a konečně začnou umírat lidi, přišla i vlna napětí. Hlubina má celou řadu příznivců i odpůrců a já patřím k té první. Očekávám kritiku na svou osobu (co to tady dělá), ale žánrově zařazené to v hororech je a hororové prvky tu jsou (i když opravdu málo). Tvůrcům bych možná vytkl jen to, že to mohlo být o trošku kratší. V neposlední řadě bych chtěl vyzdvihnout herecký výkon Roberta Shawa, který byl jasně o třídu lepší než Nolte a to mám druhého jmenovaného taky rád.
Hodnocení:

60%

Žádné komentáře:

Okomentovat