0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

22. 5. 2013

Blades (1989)


Čelisti tak trochu jinak…
Tall Grass Country Club se chystá na nadcházející golfový turnaj a jeho majitel Norman už sní o „záři“ televizních kamer a penězích, které vydělá. Jenže když jsou ráno nalezena u jedné z jamek rozsekaná lidská těla, je rozhodnutý všechno ututlat před veřejností. Jak se zdá, viník je brzy nalezen a poslán do vězení. Jenže když se stane další vražda a vrahem se ukáže být nelítostná sekačka na trávu, nastává zděšení a panika. Jak zastavit tohle ďábelské monstrum dřív, než budou další oběti? Správce hřiště Roy a pohledná instruktorka Kelly se o to pokusí, ale potřebují pomoc…



Režie: Thomas R. Rondinella
Rok výroby: 1989
Délka: 101. min
Země: USA

Hrají:
Robert North …………………….(Roy Kent)
Victoria Scott …………………….(Kelly Lange)
Jeremy Whelan ……………………(Deke Slade)
William Towner …………………...(Norman Osgood)
Holly Stevenson ……………………(Bea Osgood)
…a další



Když jsem viděl, že film produkuje společnost TROMA, očekával jsem další „nářez“ morbidní zábavy a tak jsem se na to vyloženě těšil. Jenže jak se ukázalo tato sekačková parodie na Čelisti, zas až takové terno nebyla. Jde spíše o dost průměrnou záležitost, jejíž přemrštěná stopáž místy dost nudí a snad dvakrát jsem se přistihl, že u toho usínám. Začátek sice příjemně navnadil a zdálo se, že i atmosféra by nemusela mít chybu (potemnělý zvukový doprovod uvádějící na scénu plechového zabijáka byl skoro stejně působivý jako u jeho zvířecího vzoru), jenže celý prostředek filmu se nese v dosti ukolébajícím stylu a teprve konec mne probudil z letargie.
Způsob lovu sekačky a její „chování“ se opravdu místy až moc podobalo JAWS, jenže tady mi to přišlo poněkud trapnější. Nemám nic proti nadsázce a tvůrci se jistě snažili diváky pobavit, jenže házení balíku sena s balónky a jízda na dálkové ovládání na mne moc velký dojem neudělalo. O něco lepší to už bylo se scénami, kdy se začaly sekat lidské údy. Tady jsem se jako hororový fanda i pokochal, leč těchto momentů bylo žalostně málo. V těchto chvílích se však k mému úžasu objevilo i něco, co jsem tu po celou tu dobu postrádal – napětí. No a právě tyto maličkosti mi dali konečně možnost pochopit ono průměrné hodnocení některých uživatelů na internetu. 
Je tak velká škoda, že se něco podobného nepodařilo vecpat i do toho nudného prostředku. Možná až se na tento film za několik podívám znovu, ocením „vtipnost“ tvůrců více, ale ani teď jim nechci upřít snahu, zaujmout diváka něčím opravdu nápaditým. Vždyť natočit takové suchozemské (golfové) Čelisti, nebyl vůbec špatný nápad, jen to chtělo trošku více propracovat některé detaily a zlepšit herecké výkony. Ty sice nebyli vyloženě špatné, ale jednotliví protagonisti jeli tak na „půl plynu“. 


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat