0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

25. 3. 2013

Poslední výkřik (2012)


Maskovaný vrah má spadeno na nebohou studentku Karin, která se ovšem nevzdá jen tak bez boje…

V Petrovicích někdo brutálně zavraždí ředitelku místní školy. Policie ještě nestačila ani pořádně sesbírat potřebné stopy, které by jí dovedli k záhadnému vrahovi, když ten udeří znovu. Tentokrát je napadena studentka Karin, která se ovšem s vypjetím všech sil útočníkovi ubrání. Jak se zdá, vše má spojitost s osm let starou vraždou dívčiných rodičů. Jenže jakou? Pomalu ale jistě se začíná zvyšovat počet podezřelých, ale stejně tak i dalších vražd.



Režie: Tomáš Kučera
Rok výroby: 2012
Délka: 90. min
Země: Česká republika

Hrají:
Irena Máchová
Miloslav Mejzlík
Honza Kučera
Petra Horváthová
René Přibil
…a další



Uběhli tři roky od chvíle kdy se bratři Kučerové poprvé zapsali do povědomí českého diváka slasherem Čepel smrti. Ten však zcela jistě nenaplnil jejich očekávání, protože diváci jej moc kladně nepřijali, ba spíše „rozcupovali“ na kousky. Ani já sám jsem z něj nebyl zrovna „odvařený“ nicméně jsem začínajícím tvůrcům dal šanci a hodnotil jejich prvotinu průměrným hodnocením. A to i přes řadu nedostatků, které jejich snímek měl. Takže jsem chvíli otálel, než jsem si pustil jejich nejnovější kousek. No a popravdě se toho moc nezměnilo. Bohužel i zde lze nalézt v chabém scénáři dost nelogičností a slabých míst. Nicméně mi to ani tentokrát nepřišlo jako odpadní záležitost, tak jak jej označují mnozí přede mnou.

V první řadě bych pochválil hudební vložku pod taktovkou Karla Antonína, která patřila k tomu nejlepšímu, co mi Poslední výkřik nabídl. Hned v závěsu za ním byla účast mé oblíbenkyně Ireny Máchové. Která ostatní herce (snad vyjma Morávkové) o třídu převyšovala. Bohužel ani její snaha nedokázala vyždímat z poněkud chaotického scénáře víc. Na rozdíl od ostatních jsem si tu „pětiminutovku“ Bartošové a Šmajdy docela užil, protože jsem čekal mnohem větší průser. Oba v rámci svých velice omezených „možností“ předvedli svá maxima.

Možná mne budou někteří považovat za blázna (magora, nebo já nevím…), vzhledem k mému hororovému postoji a kritice ostatních filmů, ale já budu opět hodnotit čistým průměrem. Většina lidí jen dokáže kritizovat jak je všechno na hovno, ale chtěl bych vidět je na režisérském křesle, jak by si s tím poradili lépe. Klidně se přiznám, že já bych si klidně v něčem takovém zahrál taky. Tohle je ovšem má poslední rada pro Kučerovic kluky, aby příště pořádně zamakali a hlavně vybrousili všechny nedostatky, kterých mají jejich filmy celou hromadu. Příště už totiž tak milosrdný nebudu.

Především je pak potřeba pohrát si s visáží vraha, který ani v jednom z případů, nevypadal zrovna nejlépe (hrůzostrašně už vůbec ne). Pokud nejsou kačky, nejsou na škodu pouze záběry na ruku se zbraní, či kamerový záběr vraha zezadu. Dále pak přestat konečně kopírovat scénáře ze známých slasherů a přijít s něčím novým, nebo ne tak známým. Jinak to celé vypadá spíš jako parodie, nežli horor. Dalším bodem jsou vybroušené dialogy a hlavně nepřehrávající začátečníci, protože tohle mi hne žlučí vždy nejvíc.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat