0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 2. 2013

Hole, The (2009)


Copak se to ukrývá v temné díře ve sklepení?

Susan se společně se svými dvěma syny právě přistěhovala do malého městečka Bensenville. Starší Dane tuto změnu nesnáší moc dobře, protože přišel o své přátelé a nyní se musí věnovat mladšímu Lucasovi. To se však vzpurnému mladíkovi moc nelíbí. Když se navíc seznámí s mladou sousedkou Julie, je mu bratr spíše na obtíž. Ale jen do chvíle, kdy oba chlapci objeví ve sklepě podivnou černou díru, která jak se zdá, je bezedná. Ani jeden z nich netuší, že odstraněním poklopu a zámků jenž na něm byli, uvolnili zlo, jež se dosud ukrývalo v temnotě. 



Český název: Díra
Režie: Joe Dante
Rok výroby: 2009
Délka: 92. min
Země: USA

Hrají:
Chris Massoglia …………………..(Dane)
Nathan Gamble ……………………(Lucas)
Haley Bennett ……………………...(Julie)
Teri Polo ……………………………(Susan)
Quinn Lord ………………………….(Annie Smith)
…a další



Tak jsem se právě dodíval a zůstali ve mně velice rozporuplné pocity. Cítím se naprosto stejně, jako při sledování Don´t Be Afraid of the Dark (2010). Nevím proč, ale jakmile se v nějakém filmu objeví tajemná „černá díra“ začínají se mi ježit chlupy na ruce. Strachem určitě ne, ale jde spíše o obavy, že to zas bude další filmový průser a ztráta času. A ani tentokrát to rozhodně nebylo neopodstatněné. Jde rozhodně o nejslabší Danteho film jaký jsem měl zatím tu čest vidět a že jich už bylo. Přestože stopáž není nikterak dlouhá, já bych jí ubral minimálně posledních dvacet minut. Do té doby to totiž ještě šlo strávit díky některým „strašidelnějším“ scénám – tedy tvůrci se o to alespoň snažili, aby někomu nahnali strach (viz. malá dívka), jenže ten závěr všechno posral.
Haley Bennett si rovněž moc dobře nevedla (rozhodně líp jí to šlo při lesbické scéně ve filmu  Kaboom). Ono to ovšem s hereckými výkony bylo na štíru u všech stejně. Nenašel jsem zde ani jednu postavu, která by mne nějak zaujala. Jak již bylo několikrát na internetu poznamenáno, jde spíše o jakýsi „rodinný“ film, kdy se na něj můžete dívat i s dětma, protože tu nic moc hororového neuvidíte. Jsou zde sice jisté náznaky potemnělejší atmosféry, ale to je tak všechno. Divák celou dobu netrpělivě očekává, cože se to nakonec vyklube z oné tajemné díry a ono nakonec h***o.
Abych ovšem jen nehanil, musím uznat, že začátek má celkem slibný náboj. Po nuceném seznámení s trojčlennou rodinkou a jejich sousedkou se konečně můžeme vrhnout na odhalování dnešní zápletky. S chipsy v jedné ruce a s lahváčem v té druhé, jsem netrpělivě vyhlížel, zdali něco skutečně z té díry vyleze, nebo se budu muset spokojit s tím málem, co mi tvůrci nabídli. Chodící Kašpárek dneska už asi nikoho nevyleká, stejně jako zmalovaná malá holka s dlouhými vlasy. Bohužel se tak nestalo. Přitom kdyby si trochu více pohráli se scénářem a dodělali rozjeté scény do konce (viz. bazén) mohlo to dopadnout mnohem lépe. Ano, malé děcka se u toho budou asi bavit, já ovšem hodnotím podprůměrně.  


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat