0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 1. 2013

Monster House (2006)


Lehce strašidelný animovaný film o třech zvědavých dětech a jednom děsivém domu přes ulici.
Dospívající DJ se pomalu ale jistě dostává do puberty, ale jeho rodiče jej pořád považují za malé dítě. Dokonce mu pořídili i chůvu, aby na něj dohlédla, zatímco budou pryč. Naštěstí má DJ dobrého přítele „Buřta“ se kterým provádí různé rošťárny. To si takhle kluci jednoho dne hází míčem na koš, když tu se jim náhle zakutálí na pozemek přes ulici. Možná by na tom nebylo nic zvláštního, kdyby tam nestál dům pana Nebbercrackera – protivného dědka, kterého se bojí a bálo každé dítě v ulici. Tenhle nevrlý stařec vlastní velmi podivný dům. Proč podivný? Vypadá to, jakoby si dům žil vlastním životem a běda tomu, kdo se k němu přiblíží moc blízko! Nešťastná událost zapříčiní, že Nebbecrackera odveze sanitka a zvědavé děti se rozhodnou prozkoumat jeho dům. Brzy však budou svého rozhodnutí velice litovat…



Český název: V tom domě straší!
Režie: Gil Kenan
Rok výroby: 2006
Délka: 91. min
Země: USA

Hrají (hlasy):
Mitchel Musso …………………..(DJ)
Sam Lerner ………………………(Chowder)
Spencer Locke ……………………(Jenny)
Steve Buscemi …………………….(Nebbercracker)
Maggie Gyllenhaal ………………...(Zee)
…a další



Strašidelný animák pod kterým je podepsáno duo Zemeckis/Spielberg – přesně tohle mne přivábilo a donutilo si jej pustit. Přestože mi už táhne na třicet, rád si tu a tam dopřeju nějaké to zpestření. No a po jeho zhlédnutí toho v žádném případě nelituji. Sice jsem ho neviděl ve 3D, ale pobavil jsem se i beztoho. Především díky slušné animaci i českému dabingu (bože já to vážně řekl). Pravdou ovšem zůstává, že tento kousek je určen především pro děti (proto i ten happyend), takže hororový fanda trochu ostrouhá, ale i tak se tvůrcům podařilo navodit příjemnou odpočinkovou atmosféru.
Asi nejvíc se mi líbila ona potemnělá podkreslenost celého příběhu a dvojice připitomělých policistů – ti dva mi vážně dokázali vykouzlit úsměv víckrát než celá trojice mladých hrdinů dohromady. Nechtěl bych nějak snižovat scénáristovu práci, ale přišlo mi, že charakteristiky jednotlivých postav byli hodně nevyrovnané a některé až moc nezajímavé. Naštěstí se vše vykompenzovalo samotným domem a jeho „děsivou proměnou“. Tady se animátoři opravdu vyřádili, však taky na tom celém makali víc než devět měsíců. 
Jsem rád, že se všechno obešlo bez zbytečných sprostých slov, které sice některé animované filmy pozvednou na snesitelnější úroveň, ale v tomto případě by byli zbytečné. Takhle se na to klidně můžou dívat i menší děti. Ti dospělejší by možná přivítali více děsivosti (převážně pak příznivci hororových filmů), ale i tak se tento strašidelný příběh dá přežít bez toho, aby se u toho usnulo. Osobně jsem rád, že jsem si zpestřil filmotéku o podobný kousek (čas od času je to vítaná změna), ale i tak raději zůstanu u svých oblíbených krváků. 


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat