0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

11. 1. 2013

Carnosaur 2 (1995)

Tentokrát se podíváme do Nevadské pouště, kde budou členové záchraného týmu napadeni skupinou Velociraptorů.
Z tajného armádního zařízení hluboko v Nevadské poušti je vysláno na velitelství nouzové volání o pomoc. Záchranou a zároveň i průzkumnou misí je pověřen Major McQuade, který se speciálně vycvičeným týmem odletí na určené místo. Celý komplex však najdou v zdevastovaném stavu a liduprázdný. Po personálu není ani stopy a jediné co objeví jsou krvavé cákance na zdech a na zemi. Při bližším prohledání budov přece jenom naleznou jediného přeživšího teenagera Jesseho, který je však v šoku a není schopný komunikace. Objeví však i něco děsivějšího. Zdejší místo totiž sloužilo jako skladiště plutonia, ale nukleární reaktory jsou porušené a hrozí že se uvolní mrak smrtícího záření. Je tu však ještě něco o čem se neměl nikdo nikdy dozvědět. Armáda zde totiž uschovala i několik dinosauřích vajec, která vlivem radioaktivního záření zapříčiní líhnutí malých Velociraptorů. Tito hladoví predátoři brzy narazí na členy speciálního týmu a uprostřed tajného zařízení vypukne zuřivý boj o přežití.



Režie: Louis Morneau
Rok výroby: 1995
Délka: 83 min
Země: USA

Hrají:
John Savage ... (Jack Reed)
Cliff De Young ... (Major Tom McQuade)
Ryan Thomas Johnson ... (Jesse Turner)
Rick Dean ... ('Monk' Brody)
Arabella Holzbog ... (Sarah Rawlins)
... a další


Od toho pokračování se mnohé očekávalo, ale ve výsledné fázi byli zklamáni jak diváci, tak i tvůrci. Po vyhlazení všech obyvatel malého městečka i zákeřného virusu se přeneseme do Nevadské pouště, kde na začátku uvidíme, že ne všichni dinosauři zemřeli. Někteří přežili a začnou se živit pracovníky tajného zařízení, kteří si zrovna zašli na svačinu. Již v těchto chvílích bylo jasné, že o žádnou vzrušující podívanou nepůjde, protože žádného predátora ani na sekundu neuvidíme. Kromě jakéhosi vrčení a létajících herců vzduchem se dočkáme pouze letmých cákanců umělé krve. Poté se přenesme ke speciálnímu týmu, které tvoří nejrůznější individua. Původně jsem si myslel, že půjde o nějaké plně vyzbrojené komando, ale oni to byli vlastně jacísi ‘‘opraváři a machři přes PC‘‘. Po úvodních rádoby humorných hláškách se přesuneme zpátky do pouště a zábava mohla začít.
No to jsem si myslel asi jenom já, protože dalších dvacet minut se absolutně nic nedělo a já se začal opravdu nudit. Měl jsem sto chutí to vypnout a jít raději na pivo. Po dinosaurech jakoby se zem slehla a stupidní monology mě začali uspávat. Když už začala konečně nějaká akce a první člen týmu zařval, tak jsem to ani nestačil pořádně zaregistrovat, protože nic pořádného k vidění opět nebylo. Teprve posléze jsem se dočkal toho, na co jsem celou dobu zatím čekal marně. Velociraptor vystrčil drápky i čumák z větrací šachty a rázem začala cákat i krev. Rázem jsem pocítil příchod i jakéhosi náznaku hororové atmosféry a přestal se nudit. Navíc se konečně dozvídáme pravý význam tohoto místa.
Bohužel jsem se nemohl pořád zbavit dojmu, že sleduji jakousi monster komedii, protože jednotlivé dialogy a i mnohé scény mi přišly absolutně stupidní a především nelogické. Viděl jsem už ledascos, ale při některých okamžicích jsou zcela evidentně vidět lidské ruce v gumových rukavicích, kterak se sápají po své oběti (viz. např. scéna z vrtulníku). To už jsem měl opravdu dost. Z blížícím se koncem se úroveň filmu lehce zvedala a dokonce přišly na řadu i gore scény. Nic brutálního však nečekejte jde přece jenom o nízkorozpočtové béčko. Trochu mě však zamrzel úplný závěr. Tohle si mohl Roger Corman a spol odpustit, protože jim začali docházet nápady a tak se rozhodli napodobit předchozí díl. Finálový souboj ztrácí jakoukoliv originalitu, napětí a jediné co mě na něm překvapilo bylo to, kde se tam vůbec na mrcha vzala. Herecké výkony jsou místy hodně podprůměrné a jediným větším tahounem byl sám John Savage. Nebyl to však on, kdo mě zaujal nejvíce. Tím byla postava Monka Brodyho, kterého si zahrál herec Rick Dean. Tento chlapík se objeví i ve třetím díle Carnosaura.
Carnosaur 2 se mi ve finále líbil o mnoho méně než jeho předchůdce. Dějově byl o mnoho slabší, lze zde nalézt spoustu nudných pasáží, hloupých dialogů i špatných hereckých výkonů. Navíc děj měl velmi pomalé tempo, hororová atmosféra se tu vyskytovala jen zřídkakdy a postrádal jsem i originální myšlenku. Tohle si prostě pánové tvůrci za rámeček nedají.

Hodnocení:
30%

Žádné komentáře:

Okomentovat