0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

17. 12. 2012

Gwai wik (2006)

Psala novou knihu, nečekala že jí její příběh vtáhne do děje a ona se dozví pravdu o své osobě.

Na začátek chci říct, že je to pro mě jeden z nej asijských filmů, které jsem viděl. Nedokážu popsat zážitek, který jsem z něho měl. Jde spíš o morální zážitek, než o nějaký děs a strach. Tenhle film má určité kouzlo a záleží jen na každém z nás jak ho pojme.



Český název: Re-cycle
Režie: Oxide Pang Chun, Danny Pang
Rok výroby: 2006
Délka: 108 min
Země: Hong Kong / Thajsko

Hrají:
Angelica Lee ... (Tsui Ting-Yin)
Lawrence Chou ... (Lawrence)
Siu-Ming Lau ... (Old Man)
Yaqi Zeng ... (Ting-yu)
...a další


Tsui Ting je velice známá spisovatelka romantických knížek. Její obdivovatelé a fanoušky se už třepou na další dílo. Nyní chystá psát novou knihu z názvem Re-cycle. Sama ještě přesně neví o čem bude, ale předešlé knihy psala ze zkušeností z osobního života. Kromě svého osobního života, kdy se vrátil její bývalý milenec, začala pracovat na knize. Jenže všechno nejde podle plánu. Začíná mít divné představy (vidí přízrak, pramínky vlasů) a navíc má tajemné telefonáty, kdy nikdo nemluví jen se ozývá sípot. Pomalu začíná ztrácet představu co je realita a co ne. Když jede výtahem hledat inspiraci, ocitá se najednou v přízemí a východem vyjde do světa, který nezná. Jedná se o svět, ve kterém jsou lidé (přízraky) a věci na které se zapomnělo. Tsui Ting je pronásledována téměř na každém kroku, protože v tomto světě není vítána. Jedinou společnicí jí je malá bezejmenná holčička a rada od starého knihovníka, který ji popsal cestu k takzvanému transportu – ten jí má vrátit do jejího světa. Po cestě uvidí mnoho utrpení a poučných věcí, které změní její život. Nejvíc se však musí mít na pozoru před Recyklací, která vymaže nepotřebné věci.

Další filmový počin bratrů Pangů. Z jejich tvorby známe filmy jako Oko, Prokletí domu slunečnic, zde máme další zajímavý film. Jak už je u asijských filmů zvykem, máme zde opět hlavní ženskou hrdinku. Na začátku to sice vypadá na nudný film, kdy se řeší spíše jen osobní život a takové ty romantické chvilky nemám moc v horrorech rád. Ale zhruba po dvaceti minutách se rozjelo něco, na co jsem jen nevěřícně koukal (to myslím v dobrém). Děj mě docela vtáhl do sebe a jen jsem čekal, jak se to bude dál rozvíjet. Fiktivní svět zapomenutých věcí by sice mohl vypadat lépe, vždyť je tolik možností. Nic méně se prostředí proměnilo v zábavnější než to ve městě.

Svět nám ukázal všechny temné stánky lidstva. Bylo v něm ukázané něco co se normálně stává kolem nás. Nemluvím jen o založených,nebo vyhozených starých věcí či hraček, ale i scény s potracenými dětmi nebo padlými zapomenutými vojáky mi dali na chvíli možnost se zamyslet nad tím, jak lidstvo tohle řeší a pohlíží na věc. Určitě je to trochu i poučné a film jako celek na mě hodně zapůsobil. Nejde vždycky jen o plno krve, useknutých končetin nebo nahotě. Bratři Pangové to pojali po svém a já jsem za to rád. Vy si možná řeknete, co to tady melu za blbosti, ale já to tak momentálně cítím.

Celou dějovou linií filmu se táhne tajemná a místy až ponurá atmosféra, která se skvěle stupňuje a u diváků dokáže nabudit pocit úzkosti či báze a přitom se vlastně moc neděje. Tohle všechno je perfektně doprovázeno hudbou, která má stejné účinky. V hlavní roli se představila Angelica Lee, která si zahrála i ve filmu Oko, kde byla také hlavní postavou. Jedná se o mladou malajskou herečku, která už hrála asi v desítce filmů, jenž jsou v Asii velice oblíbené.

Jak už jsem se několikrát zmínil v článku, film na mě hodně zapůsobil po všech stránkách. Je mi jasné, že to zase není bůhvíjaké terno, ale taky to není film na zahození do kouta. Všem vám ho doporučuji a myslím si, že by se vám mohl líbit tak jako mě. Ti z vás, kdo nemají rádi tyto filmy, určitě budou hodnotit negativně.

Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat