0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 12. 2012

Eskalofrío (2008)

Santi se společně s matkou odstěhují na venkov, aby zde začali nový život. Jenže netuší, že se ve zdejších lesích ukrývá něco děsivého.
Santi na první pohled vypadá, jako docela obyčejný kluk. Jenže trpí velice vzácnou nemocí, kdy jeho tělo nemůže být vystaveno přímému slunečnímu záření. Navíc mu rostou dva dlouhé špičáky, takže se stává terčem posměchů, že je upír. Na doporučení lékaře se s matkou odstěhují do vzdálené vesnice, kde je povětšinu dne přítmí. S novými sousedy ze začátku vycházejí, ale jen do dne, kdy je jeden chlapec usmrcen v lese. Vesničané obviní Santiho, který s ním byl v lese. Jenže testy DNA ze slin ukáží, že je nevinný. Jenže podivné události tím rozhodně nekončí a mrtvých začne přibývat. Naneštěstí byl Santi u většiny z nich přítomen a místní obyvatelé jej chtějí zlynčovat. Chlapec však tvrdí, že za vším stojí podivné stvoření z lesa, které se několikrát objevilo i v jejich novém domě. Nikdo mu však nevěří a tak se Santi rozhodne pátrat na vlastní pěst a očistit tak svoje jméno. Jenže netuší, že tohle místo má velice pochmurnou minulost, která neměla nikdy vyplavat na povrch.




Český název: V temnotě
Režie: Isidro Ortiz
Rok výroby: 2008
Délka: 91 min
Země: Španělsko
Alternativní název: Shiver

Hrají:
Junio Valverde ... (Santi)
Francesc Orella ... (Dimas)
Mar Sodupe ... (Julia)
Jimmy Barnatán ... (Leo)
Blanca Suárez ... (Ángela)
Berta Ros ... (Erica Hassel)
...a další


Španělské filmy mám velice rád a tak jsem se na tenhle kousek docela těšil. Zvláště poté co jsem viděl vysoké hodnocení na internetu, které mělo být zárukou kvality. Po skončení snímku si však nejsem zcela jistý, jestli se mi dostalo přesně toho co jsem očekával. Do jisté míry mě film totiž lehce zklamal. Režisér Ortiz je pro mě docela velkou neznámou, přestože se v hororovém žánru již nějakou dobu pohybuje. Tentokrát šel na to ve spolupráci s několika dalšími scénáristy rafinovaně a divákům nabídl poměrně zamotanou zápletku. Nejprve nás seznámí s hlavním hrdinou Santim, který má hned několik příznaků jenž z něj v očích diváků dělají upíra, ale pravda je trošku někde jinde. I já sám jsem si však myslel, že půjde o další upířinu, takže jsem mu skočil na lep. K mému překvapení však finální zápletka zas až tak špatná nebyla, přestože jsem byl mírně rozčarován, jak to ke konci tvůrci projeli.
Jak už to v podobných kouscích španělské distribuce bývá, tak i zde se diváci můžou těšit z pořádné dávky mrazivé atmosféry, která se rovnoměrně snáší z výšky po celou dobu trvání snímku, jako mlha nad korunami stromů. Zhruba do poloviny snímku se tvůrcům dařilo diváky skvěle napínat, kdo že se vlastně v těch lesech skrývá a proč zabíjí. Jenže ve chvíli, kdy je nám záhadný tvor poprvé ukázán pro mě kouzlo tohoto filmu ztratilo ono kouzlo. Nerad bych tvůrce kritizoval, ale ono finální vysvětlení proč se tohle všechno stalo bylo tak suché, jako zvětrané Martini.
Jinak tomu však již bylo se samotným prostředím, kde se film odehrával. Naprosto nádherná scenérie hustě zarostlých lesů, zamračená obloha a mlžný opar umožnila tvůrcům se pořádně vyřádit. Ti samozřejmě nepohrdli a natočili několik opravdu působivých scén, při kterých mi místy skutečně přecházel mrzá po zádech. Zvláště pak při scénách, kdy za svitu baterky běží postavy lesem a záhadný tvor kolem nich běhá křovím, skáče v korunách stromů atd… Tyto momenty jsou nejpůsobivější a zaslouží si můj obdiv. Nejinak je tomu i u hudebního doprovodu, který byl sice trošku slabšího ražení, ale i tak jsem byl spokojený.

Horší už to bylo s hereckými výkony, které se mě osobně moc nelíbili. Kromě Santiho a Ericy to byla hodně průměrná podívaná a místy dokonce podprůměrná. Herci mi přišli jacísi znavení, znudění bez pořádné dávky elánu a španělského temperamentu. Samozřejmě že ne všichni, ale i oni zapříčinili, že se mi tenhle film zas až tak moc nelíbí. Rozhodně jsem zde kromě dvou scén a nenašel nic, na co bych si vzpomněl ještě za měsíc. Pokud samozřejmě nepočítám již zmíněnou krajinu.

Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat