0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

31. 12. 2012

Devil's Chair, The (2006)

Zvrácená mysl dokáže občas způsobit pěknou neplechu.
Nick je zavřený v blázinci, protože před čtyřmi roky zmizela jeho dívka, které se podle něho zmocnilo ďábelské křeslo a vzalo si ji. Nikdo mu nevěřil a léčba ho pomalu přesvědčila, že ji zabil on sám a tělo někde schoval. Teď se dostává na svobodu díky podivínskému profesorovi Willardovi. Ten ho chce využít ke svému výzkumu a prozkoumat jeho duši i mysl. Společně se svými třemi studenty a Nickem vyráží k místu, kde se všechno mělo odehrát. Nick ostatní varuje, ať ze starého blázince rychle odjedou, než se stane něco zlého. Ti jeho varování berou na lehkou váhu a poté, co opravdu naleznou v jedné místnosti staré křeslo, se rozhodnou zůstat. Bohužel pro ně se roztočí podivný kolotoč událostí, nad kterými jim zůstane rozum stát. Všichni se stávají obětí tohoto ďábelského místa.



Český název: Ďáblova cesta
Režie: Adam Mason
Rok výroby: 2006
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Andrew Howard ... (Nick West)
David Gant ... (Dr. Willard)
Elize du Toit ... (Rachel Fowles)
Louise Griffiths ... (Melissa)
Matt Berry ... (Brett Wilson)
... a další


Další dílo režiséra Adama Masona, které se setkalo s rozdělením diváků na dva tábory. Tento režisér se specializuje pouze na nízkorozpočtové horory. Ani jeden z filmů se však nikdy nedočkal pořádného uznání, protože scénáře jsou hodně divoké, nedotažené a zmatené. Připadá mi, že se pokaždé zrodí nějaká myšlenka, kterou ve filmu několikrát dokáže změnit, tím se zaplete to děje a výsledkem je naprostá zmatenost diváka, který nedokáže pořádně pochopit děj právě zhlédnutého filmu. To je tedy alespoň můj dojem. Mezi jeho další filmy patří například: The 13th Sign, Dust, Prey, Broken, Blood River.
Celý film se nese v duchu vyprávění hlavního hrdiny Nicka, který nás seznámí se všemi svými potížemi a názory na svět. Jeho monology jsou opravdu pozoruhodné, mnohdy i dost sprosté, ale v mnoha názorech s ním souhlasím. Dokáže pozoruhodně povyprávět o své dívce i praktikách, které s ní dělá, nebo chtěl udělat. Potom řekne hlubší názor na celý svět, který ho neskutečně štve a zároveň nezapomene urazit i nás diváky, protože si o nás myslí, že jsme banda velkých k... Dost často se k těmto proslovům, které se táhnou celým filmem, použila praktika zastavení obrazu, která mi nejdřív nevadila, ale občas mě štvalo, že se to stoplo v půlce zajímavé scény. Toto mělo sloužit k napínání diváků, ale mě to spíše hodně naštvalo.
Kamenem úrazu je samotný scénář. Nevím jestli to je úmyslné, nebo se jedná o několik myšlenek spojených dohromady, ale jako celek se mi to zdálo hodně překombinované, zmatené a zcela zbytečné. Je zde propleteno několik scén, které jsou zcela nepodstatné a mají za úkol ještě více zamotat vaší mysl. Hlavní náplní je psychologická stránka, která nám má ukázat zvrácenou mysl hlavního hrdiny i naivitu ostatních postav. Sprostá slova jsou zde používaná v hojné míře a ačkoliv mi to většinou vůbec nevadí, tak tady mě to už začalo ke konci štvát. Po hororové stránce toho moc neuvidíme. Až po přechodu do imaginárního druhého světa, kde se v temných chodbách prohání monstrum, které touží jedině po krvi, jsem si začal konečně tento film užívat. Bohužel to trvalo jen chvíli. Konec filmu mi přišel už hodně překombinovaný a kečupová lázeň se mi vůbec nelíbila. To co mě navnadilo v půlce filmu, tady úplně vymizelo a u závěrečných titulek jsem se jen držel za hlavu, cože jsem to zase viděl za film.

Atmosféra filmu byla v některých pasážích docela slušně nabuzená příjemnou tajemnou hudbou, která se ve filmu několikrát objevila. Většinu scén totiž doprovázely jen slabé zvuky a ječení hlavních protagonistek. Samotný výběr herců se mi moc nelíbil. Přestože se zde objevily pěkné herečky, tak jejich výkon a herecký projev byl velice slabý. O mužské polovičce herců se moc vyjadřovat nechci, jelikož mi přišli krajně nesympatičtí. Většinou jde o neznámé herce, kteří si zahráli pouze v několika filmech, které nestojí moc za řeč. Andrew Howard se objevil v podmořském hororu Below a David Gant si zahrál v odpadním snímku Cold and Dark či trochu lepším filmu Romasanta.

Tento film dost zklamal moje očekávání. Čekal jsem pořádnou show, kterou sliboval trailer, ale dostavilo se zklamání, protože děj je hodně chaotický a místy hodně nudný. Dočkal jsem se spousty slepých odboček, které k ničemu nevedly. Občas se podařilo navodit slušnou atmosféru, kterou však brzy zase vystřídala nuda

Hodnocení:
Zobrazení monstra je celkem slušné, stejně jako několik podařených hlášek v monologu. Na víc jak 40% to však nevidím.

Žádné komentáře:

Okomentovat