0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 9. 2012

Don´t Be Afraid of the Dark (2010)


Zlí šotci mají nejraději dětské zoubky, aneb další del Torův výstřel do ztracena…
Malá Sally se musí nedobrovolně přestěhovat ke svému otci, který momentálně renovuje se svou novou přítelkyní starý rozlehlý dům. Dívka z této situace není zrovna moc nadšená a Kim ani dům se jí vůbec nelíbí. Jednoho dne však uslyší ze tmy podivný šepot (volání), hlasy malých tvorů, kteří si s ní „chtějí hrát“. Ve skutečnosti však s ní šotkové mají úplně jiné úmysly, které jí dají brzy najevo. Sally se snaží vše povědět otci, ale ten jí nevěří. Jediný kdo jí může pomoci je tedy jeho přítelkyně Kim. Zlí šotkové však neznají trpělivost a tak teror vypukne brzy naplno…



Český název: Nebojte se tmy
Režie: Troy Nixey
Rok výroby: 2010
Délka: 99. min
Země: USA/Austrálie/Mexiko

Hrají:
Bailee Madison ………………….(Sally)
Katie Holmes …………………….(Kim)
Guy Pearce ……………………….(Alex)
Jack Thompson …………………...(Harris)
Garry McDonald ………………….(Blackwood)
…a další



Mnohými opěvovaný Guillermo del Toro mne už nejednou zklamal a tak i do tohoto kousku jsem šel s vážnými obavami, že odejdu znechucený a tak se nakonec i stalo. Původní film mám sice doma, ale ještě jsem k němu jaksi nenašel cestu. Dokud Toro točí duchařiny, tak si nemám téměř na co stěžovat, ale jakmile to začne smrdět „pohádkovostí“ následuje strmý pád mé trpělivosti. Tady se sice ujal režie zelenáč Nixey, ale všichni asi víme, kdo tahal za nitky. Když k tomu navíc připočítám hodně slabé herecké výkony všech zúčastněných (i Holmes jsem už viděl zahrát mnohem lépe), digitální šotci byli spíš k smíchu (možná to někoho vyděsí) – no a v neposlední řadě jsem po většinu času postrádal nějakou děsivější atmosféru. Pravda, občas se tvůrcům skutečně povedlo navodit trošku napětí (začátek, vana), ale jinak jsem se dost nudil.  

Příběh samotný přitom nevypadal zas až tak špatně. Jenže slabiny ve scénáři (a že jich tam je dost) se prostě nepodařilo zcela zamaskovat. Dokud totiž digitální šotci nezačali dělat po baráku bordel a zůstávali skrytí ve tmě, měl jejich šepot hodně slušný efekt. Díky tomu se začala vytvářet potřebná atmosféra tajemna a mělo to šmrnc. Jenže ve chvíli kdy začali pobíhat jak cvičené a dosti nasrané opičky, začala se z toho v mých očích stávat podprůměrná komedie a všechno vyšumělo do ztracena. Pořád jsem čekal, kdy to konečně tomu malému usmrkancovi nandají, nebo ona začne masakrovat je, ale ono nic. 

On celkově výběr herců nebyl zrovna dvakrát košer. Přestože se zde objevují známé tváře (Holmes, Pearce) tak nevím, jestli dostali pořádně zaplaceno. Jejich výkony totiž byli hodně průměrné a k dokonalosti to mělo dost daleko. Malá hrdinka mi byla krajně nesympatická, ale popravdě v jejích letech bych to rozhodně nezahrál lépe. Jediná scéna, kterou jsem si pustil pro pobavení (v dobrém) tak zůstala ta pod peřinou. Nebojte se tmy u mne nezabodoval a zřejmě se tak stane jen další položkou v mém hororovém seznamu, kterou si už asi nikdy nepustím. 


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat