0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

23. 5. 2012

Vampire's Kiss (1989)


Nicolas Cage v jednom z nejzvláštnějších „upířích“ filmů jaké jsem zatím viděl.
Peter pracuje jako literární agent, který nevede zrovna spořádaný život. V práci si léčí mindráky na své sekretářce Alvě a po večerech úspěšně navazuje krátké známosti. Vše se však jedné noci změní. To když si do svého bytu přivede tajemnou Rachel, která jej při předehře kousne do krku. Od té chvíle se Peterovo chování den ode dne zhoršuje až je téměř nesnesitelné. Peter pomalu ztrácí přehled o realitě a propadá se do světa vlastních představ. Je přesvědčen, že se z něj pomalu ale jistě stává krvežíznivý upír…



Český název: Polibek upíra
Režie: Robert Bierman
Rok výroby: 1989
Délka: 103. min
Země: USA

Hrají:
Nicolas Cage …………….(Peter Loew)
Maria Conchita Alonso …..(Alva Restrepo)
Jennifer Beals …………….(Rachel)
Elizabeth Ashley…………..(Dr. Glaserová)
Kasi Lemmons ……………(Jackie)
…a další



Jde o opravdu velice zvláštní film, který se snad ani nedá přesněji zařadit do nějakého žánru. Režisér Bierman mi dokázal neskutečně poplést hlavu a já ani po opakovaném puštění jeho filmu nevím, co si o tom všem mám myslet. Na jednu stranu to byla po čertech zajímavá podívaná, při které jsem se nasmál, musel občas pořádně zapřemýšlet, ale především jsem se u toho téměř po celou dobu bavil. Na tu druhou ve mně zůstala spousta otazníků a pochybností. Co se týče Nicolase Cage, tak o jeho hereckých kvalitách nemám pochyby, ale ne všechny role mu sednou. Tady se ovšem překonal, přestože mě neskutečně sral ten jeho účes.

Podobně jako mnoho jiných i já si nemyslím, že by šlo o čistokrevnou upířinu, ale spíše o jakýsi mix psycho podívané, říznuté prvky komedie a hororu. Skvěle vystupňovaná atmosféra a především kvalitní proměna hlavního hrdiny- to jsou hlavní dva aspekty, proč se podívat na tento film. Právě ona nepředvídatelnost  Peterova chování je tím správným hnacím motorem, díky kterému je každá minuta něčím zajímavá. Když k tomu navíc připočítáme i několik trefných hlášek a „humorných“ situací je opravdu na co se dívat. Místy některé momenty připomínají grotesku, jindy parodii – ale nikdy to nesklouzlo k trapnosti, která často doprovází podobně laděné kousky.

Samozřejmě nesmí chybět ani takové aspekty jako jsou láska, sex a drogy. Výběr hereček mohl být sice lepší, ale i tak bylo na co se dívat.  Marii Conchitu Alonso asi není potřeba moc představovat, zvláště pokud jste viděli Predatora 2, ale je trošku škoda, že její postava nedostala více prostoru. Cage však tentokrát zahrál opravdu skvěle a perfektně zastínil všechny svoje kolegy. Čím více se blížil film ke svému konci, tím byl jeho výkon lepší a především procítěnější. Pomatený chlapík s gumovými zuby, lovící rukama holuby byl prostě k popukání.


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat