0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

30. 5. 2012

Moucha: Hrůzné svědectví (2005)

Pojďme se na svět podívat z muší perspektivy.

Žije téměř všude kolem nás. Denně nám znepříjemňuje život svým otravným bzučením a dostane vždycky tam, kam ji křídla zanesou. Tento krátkometrážní snímek nás provede očima mouchy během jejího letu jednou částí Prahy. Mrkneme se na okolní ploty, chodníky i projíždějící auta, abychom následně skončili v malém pokojíku, kde nám bude dělat společnost jistý mladík. To co bude následovat už nechám na vaší fantazii.


Režie: Martin Doležal
Rok výroby: 2005
Délka: 7 min
Země: Česká republika

Hrají:
Martin Doležal
Jan Doležal

Tvůrci se snažili tenhle krátkometrážní snímek natočit v poněkud netradičním a především humorném pojetí, ale to se jim podařilo jen z části. Po stránce samotného děje mě teda moc nezaujali, ale co se samotného ztvárnění týče, tak to už je jiná. Přestože nejde o žádnou slávu a za těch sedm minut si toho moc neužijeme, tak se zde dá přece jenom najít několik věcí, které určitě stojí za povšimnutí.

Především pak musím ocenit práci kameramana, který se celkem vyřádil a divákům nabídl docela chaotickou nadílku (pohled) z muší perspektivy. Kromě tradičního bzučení, které mi pochvíli začalo lézt na nervy, si však chlapci celkem slušně poradili i se samotným hudebním doprovodem, který patřil asi k tomu nejlepšímu, co nám zde bylo nabídnuto. O hereckých výkonech se moc mluvit nedá, ale ta moucha si určitě alespoň jedno voňavé lejno zaslouží.

Přestože nejde o žádný velkolepý počin, tak rozhodně nelituji času, který jsem tomuhle dílu věnoval. Hodnotit tenhle kousek je však trochu oříšek, protože po hororové stránce se pánové teda vůbec nevytáhli, ale zase mě alespoň trošku potěšilo samotné zpracování. Pro někoho to bude čistý odpad, pro ty druhé možná průměrná záležitost. Já se přikláním spíše k té druhé skupině, protože jsem si při sledování nějaké ty klady přece jenom našel. Hlavně se mi líbil ten trhlý styl v jakém byl celý snímek vedený.

Hodnocení:
50%


Žádné komentáře:

Okomentovat