0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

29. 4. 2012

8th Plague, The (2006)


Pátrání po zmizelé sestře ji dovedlo až k branám starého vězení, které je domovem zla jenž si nedokázala nikdy představit...... Spousta krve, oddělených končetin a...........Nechte se překvapit!!!

Launa netrpělivě očekává návrat své sestry Nikki, která odjela na výlet s několika přáteli. Když se však nevrátí ani v den výročí úmrtí jejich rodičů, začne mít velké obavy. Společně se svou kamarádkou a jejím přítelem vyrazí sestru hledat. Naleznou však jen opuštěný stan a sestřin deník. V něm se zmiňuje o opuštěném vězeňském komplexu, který leží nedaleko. Launa se rozhodne kontaktovat místního šerifa, aby jí pomohl v pátrání. Ten jí však odbyde, ale k ruce jí dá svého zástupce. Po cestě ještě vyzvednou bývalého dozorce Masona a už jim nic nebrání k návštěvě vězení. Od místního ožraly se však dozví znepokojivé informace o podivné historii, kdy se údajně v jedné cele prováděl podivný rituál za pomoci knihy mrtvých, který uvolnit zlo, jenž ovládlo tamní zdi. Nikdo však jeho povídačce až na Masona nevěří a tak nevzrušeně začnou prohledávat opuštěné budovy. Místo milované sestry tam však na ně čeká všudypřítomná smrt a ta nejděsivější hrůza jakou si jen mohli představit v těch nejčernějších snech.



Režie: Franklin Guerrero Jr.
Rok výroby: 2006
Délka: 100.minut
Země: USA

Hrají:
Leslie Ann Valenza ………….. (Launa)
DJ Perry ……………………...( Mason)
Terry Jernigan ………………. (Buck)
Hollis Zemany ………………... (Crystal)
Laura Chaves …………………. (Nikki)
…a další



Jedná se o vůbec první film režiséra Franklina Guerrera Jr. I s nevelkým rozpočtem se pro nás pokusil připravit pořádnou porci krvavé podívané, která se mu však povedla jen tak napůl. Když jsem viděl tento film poprvé (zhruba před čtyřmi roky), byl jsem z něj doslova unešený a vychvaloval jsem jej do nebes. Musel jsem být zřejmě pod vlivem alkoholu nebo nevím, protože když jsem si jej teď pustil znovu, tak absolutně nechápu své původní hodnocení (90%). Z vlastních chyb je však potřeba se poučit a propříště budu raději podobné filmy hodnotit až po vystřízlivění. Absolutně žádnou roli v tom nehrál fakt, že film svým způsobem patří i do zombie žánru, který jak už určitě víte, moc nemusím.

Sice souhlasím s ohlasy na netu, že z toho smrdí amatérismus na sto honů, ale já se povětšinu času docela bavil. Film nám sice nabídne docela dost hluchých a nudných pasáží, ale našel jsem tu i několik velice vydařených scén, při kterých se mi naježili chlupy na ruce. Ano i já se občas dokážu zabavit se zombíkama. Asi největší slabinou bylo herecké osazenstvo, z nichž bych vyzdvihnul snad jen výkony DJ Perryho a Leslie Valenzy. Pravým opakem byl místní šerif a jeho přehnaná péče o nehty. Tomuhle týpkovi bych tu hlavu rozsračkoval hned v úvodu, abych ten jeho ksicht už nemusel vidět.

Zvukové efekty, šepot a z části i hudební doprovod hodně vypomohli k vytvoření potřebné atmosféry. Zvláště když si film pustíte se sluchátky na uších. O něco slabší to už bylo s kvalitou kamerových záběrů. Zběsilé trhání ze strany na stranu mě hodně vadilo, stejně jako dost podivný střih, ale to je otázka vkusu. Občas mi totiž přišlo, že se kameraman až moc často věnuje záběrům na něco, co bylo naprosto bezpředmětné a ničemu to nepomohlo. Pravý opak však přišel vždy, když došlo na akční scény.

Útoky zombie a následné sekání hlav nám připravilo několik zajímavých gore scén. Vím, že na ně někdo nadává, ale mně se to líbilo. Mám rád, když stříká dostatečné množství krve (která nevypadá jak kečup). V některých chvílích jsem seděl doslova přikován k monitoru (ani ne tak proto, že bych byl tak vyděšený, ale vydloubnuté oči já prostě můžu). Bohužel ani zde se nevyhneme takovým neduhům, jako je nelogické chování některých postav, zbytečně natahovaný děj a herecké přehrávání – které z duše nesnáším.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat