0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 3. 2012

Sherlock Holmes and the Baskerville Curse (1983)

Animovaná verze známého detektivního příběhu A. C. Doylea.


Když jsem před časem viděl ruskou verzi Psa Baskervillského (Priklyucheniya Sherloka Kholmsa i doktora Vatsona: Sobaka Baskervilej (1981), byl jsem rozhodnutý, že si co možná nejdříve pustím další filmové zpracování tohoto veleznámého příběhu A. C. Doylea. Sám nevím proč, ale jaksi jsem se k tomu pořád nedostal.



Režie: Eddy Graham
Rok výroby: 1983
Délka: 75. min
Země: Austrálie

Hlasy:
Peter O'Toole
Ron Haddrick
Earle Cross
Helen Morse
Robin Stewart
…a další



Shodou okolností jsem se nedávno díval na jednu nejmenovanou německou televizní stanici a právě tam dávali tuto animovanou australskou verzi, která mě zaujala mnohem víc, než její ruská filmová kolegyně. A to hlavně proto, že obě jsou příběhově skoro na vlas stejné, akorát tato má mnohem příjemnější stopáž.

Jelikož je to celé natočeno především pro menší publikum, nesálá z toho příliš velká hrůza, ale i tak jsem si navozenou atmosféru nemohl vynachválit. Zvukový doprovod udělal opravdu svoje a já si užíval každou minutu. Šum větru, polechtání klavíru, cvrlikání ptáků a především samotné zlověstné psí vytí dokázalo perfektně navodit přesně takovou komorní atmosféru a dávku napětí, jakou jsem od toho očekával.

Samozřejmě musím také pochválit výbornou animaci a především pak důstojné ztvárnění zlověstných blat i samotného psa baskervillského. Přestože ani zde si ho moc neužijeme, přesně takto si představuji děsivého čokla s pěnou u huby, který se stal katem i prokletím rodiny Baskervillů. Bylo vidět, že si s tím tvůrci opravdu vyhráli a za to mají můj obdiv. Najdeme zde i typický suchý anglický humor, ale beztoho bych si snad ani Sherlocka nedokázal představit. Hlas tomuto legendárnímu detektivovi propůjčil známý herec Peter O'Toole, kterého si můžete pamatovat například z filmu Phantoms (1998).

Pokud máte rádi animované snímky a jste fanoušci Sherlocka Holmese neměli by jste si tuto australskou věcičku určitě nechat ujít. Litovat nebudete a navíc to netrvá ani moc dlouho. Za těch pětasedmdesát minut si tak můžete v klidu podívat na osudy Henryho Baskervilla, Doktora Watsona, Doktora Mortimera, nebo Stapletona.  

Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat