0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

21. 3. 2012

Paranormal Entity (2009)

Hoši od společnosti Asylum vzali ruční kameru a vyrazili natočit další „děsivou pecku“ …

Dva roky po natočení Paranormal Activity (2007), snímku kteří jedni opěvují do nebes a ti druzí samozřejmě zatracují, se rozhodlo studio Asylum natočit další se svých „pecek“ a vyrýžovat trochu peněz na pár nešťastnících, kteří se rozhodnou jejich nový filmeček koupit. Já mám zatím „ to štěstí“, že jsem se P. Activity zatím statečně vyhýbal a tudíž nemůžu říci do jaké míry jej Shane Van Dyke okopíroval. To samé platí i o dalším filmu The Entity, se kterým je tento snímek „rovněž spojován“. Tudíž můžu v klidu hodnotit pouze to, co jsem měl možnost vidět zrovna nyní. No a moc velký dojem to tedy ve mně nezanechalo.



Režie: Shane Van Dyke
Rok výroby: 2009
Délka: 90. min
Země: USA

Hrají:
Shane Van Dyke …………….( Thomas Finley)
Erin Marie Hogan …………..( Samantha Finley)
Fia Perera …………………..( Ellen Finley)
Norman Saleet            ……………..( Edgar Lauren)


Hororové kousky natočené přes ruční kameru nepatří mezi moje nejvyhledávanější a snad kromě REC se mi nelíbil žádný. Záhadu v Blair Witch považuji za jednu z největších blbostí co mám ve své sbírce a i přes nevoli spousty lidí, nepovažuji tento film za nic víc nežli odpad kolem kterého se nadělalo ve své době spousta humbuku pro nic. Podobně jako v P.A  tvůrcům bohatě postačil jeden barák s několika místnostmi, skromným vybavením, vypůjčená kamera (kamery) a trojice amatérských herců, kteří „hráli“ za suché z nosu. Jako bonus si jednu z rolí střihl i sám režisér, který tak chtěl pouze ušetřit pár kaček a mrknout na kozy své filmové sestře pěkně zblízka.

Samotný děj se točí okolo tříčlenné rodinky Finleyů, kteří se pořád nemůžou vzpamatovat ze smrti svého otce. Sourozenci Thomas a Samantha musejí přihlížet, jak se jejich matka snaží promlouvat s mrtvými. Něco se ovšem pokazí a v jejich domě se začnou dít podivné věci. Jakási nadpřirozená síla začne bloudit po chodbách a ze všech nejvíce se zaměří na nebohou Samanthu. Na radu doktora Laurena (machra přes paranormální jevy) si do domu nainstalují několik kamer, které mají zaznamenat vše, co se tam bude hlavně po nocích odehrávat. No a že se začnou dít věci…

Celý snímek je rozdělen do několika nocí, během kterých se začne stupňovat teror nevítaného návštěvníka, který vyvrcholí ve smutné finále. Vzhledem k tomu že nám tvůrci hned na začátku vykecají co se stane, neměl jsem se už na co těšit hned od prvních minut. Hodinu a půl jsem byl „přinucen“ sledovat trojici dosti špatných herců, kteří se marně snažili hrát co možná nejpřirozeněji. Leč snaha to byla opravdu marná, stejně jako neustále se třepotající kamera. Ta nám měla vštípit pocit autentičnosti, ale mě spíš nehorázně srala. Když k tomu připočítám absenci jakékoliv atmosféry, o nějakém napětí nemůže být ani řeč (snad první hodinu se nic pořádného nedělo). Jediné co mě občas vytrhlo z polospánku, byl ustavičný řev Samanthy a bouchání dveří. Sorry ale tohle nevyděsí ani desetileté děcko.

Teprve ke konci filmu si pánové přece jenom uvědomili, že by se měli konečně začít pořádně věnovat ponuřejší atmosféře – která by se při chmouření obou očí dala označit za hororovou. Posledních zhruba patnáct minut tak skutečně nastane mírné zlepšení, které uchránilo film od nulového hodnocení. Na internetu jsem si přečetl několik chvalozpěvů a to dokonce i od lidí jejichž názory jsou mi hodně blízké, ale tady s nimi nebudu souhlasit. Bohužel stopy na stropě, rozbitá sklenice a několik bouchnutí dveří nejsou ani na průměrné hodnocení.

Hodnocení:
30%

Žádné komentáře:

Okomentovat