0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

26. 3. 2012

Notti del terrore, Le (1981)

Když se o nás zombie poperou, tak jenom kosou a nebo sekerou.

Profesor Ayres studuje magické praktiky starých Etrusků. V podzemních kobkách objeví starodávné destičky s textem. Rozluští písmo, ale netuší, co tím způsobil. Oživil totiž spoustu hladových zombies, které neznají slitování. V tu dobu k němu dojede návštěva, která se zde rozhodne zůstat na víkend. Těchto sedm lidí bude brzy svého činu opravdu litovat. Nemrtví jsou všude kolem domu a touží po čerstvém mase. Nastává boj o přežití, který může mít jen jediného vítěze. Pokud chcete vidět, kdo vyhraje a jestli vůbec někdo přežije, neváhejte a podívejte se na tento film.


Český název: Noci hrůzy
Režie: Andrea Bianchi
Rok výroby: 1981
Délka: 85 min
Země: Itálie
Alternativní název: Burial Ground: The Nights of Terror

Hrají:
Karin Well ... (Janet)
Gianluigi Chirizzi ... (Mark)
Simone Mattioli ... (James)
Antonella Antinori ... (Leslie)
Peter Bark ... (Michael)
... a další

Po dlouhé době se mi dostal do ruky zombie horor, který mě zaujal. Neříkám, že je kdovíjak dobrý, ale rozhodně je to slušné dílo. Italský režisér Andrea Bianchi se spíše zaměřoval na erotické filmy, ale když už se pustil do hororové tvorby, stálo to celkem za to. Spousta jeho filmů se k nám však nedostala a určitě je to škoda. Z těch známějších bych vzpomněl erotický horor Malabimba a dobrodružný Treasure Island, který je velmi pěkně zpracovaný.

Tady velice dobře zapracoval na ztvárnění zombies. Ve filmu je vidět spousta různých masek a některé jsou velice pěkné. Určitě se na něm nešetřilo a výsledkem je přesně to co každý fanda podobného hororového odvětví očekává. Vylézající housenky a červi jsou pouze kosmetickým upravením na rozkládajících se obličejích. Samozřejmě se tu našlo i pár takových zombie, na kterých bylo jasně rozeznat rysy hercova obličeje. Co mě docela překvapilo byl počet nemrtvých, protože přicházeli pořád noví a noví. Trochu mě ovšem zklamalo to, že tito tvorové tady umí používat zbraně, šplhat. Jenže to bychin přišli o několik slušných scén. Jejich vynalézavost mě neustále překvapovala a moc mi nevadilo ani to, že dokázali zapnout cirkulárku. Já tento žánr moc nemusím, ale tento film se mi opravdu líbil.

Děj filmu se odehrává vlastně celý ve spěchu. Postavy neustále prchají, schovávají se a bojují. Na natočení celého filmu stačilo obrovské sídlo, které bylo pěkně vybavené a rozlehlý park, který byl plný keřů a jiných míst, kde mohli naše postavy prožívat slastné chvíle svých chtíčů, ale i smrti. Začátek byl sice trochu nudný, ale potom už to byla jedna velká akce. Celým filmem nás doprovázela opravdu šílená hudba, která se občas střídala s oddechovým saxofonem. Film je nabytý i spoustou goré scén, které lahodily mému oku. Za zmínku určitě stojí poprava služky nebo ukousnutá bradavka. Nesmím ani opomenout hodování v klášteře. Něco bylo samozřejmě přehnané, ale oproti posledním filmům, které jsem měl možnost vidět musím říct, že jsem se u pojídání vnitřností opravdu bavil. Ptáte se, jestli tady bylo místo i na erotické scény? Ano bylo, ale ty se tu objevily jen ojediněle. Přesto byly decentně natočené a trochu odlehčily děj.

Sešla se tu i pěkná sebranka herců. Zatímco někteří podali skutečně skvělé výkony, tak se tu našli i takoví, kteří mi celou dobu co žili vadili. Jedním z nich je malý Michael. Nechápu, kde toho herce vzali, ale on sám o sobě vypadá jako psychopat. Tento nadržený synáček, který by nejraději přefikl svou matku, mi nebyl vůbec sympatický (myslím tím herce). Nemůžu však popřít, že podal jeden z nejlepších výkonů.

Nebudu tento film ale jenom chválit. Musím říct, že určité věci mně vadily a některé jsem moc nepochopil. Vadila mi ta statika mrtvých lidí, kdy odešli sami něco hledat a potom umírali. Taky mě štvalo to, že zombie umí zavírat bránu, používat nástroje, šplhat a při scénách, kdy jim rozbíjeli hlavu bylo jasně vidět, že je to kus plastu a hlíny. Občas sice vytryskla nějaká hmota, ale nic moc. Nechápu, co dělala ta past na zahradě blízko domu nebo ten způsob proniknutí zombie do domu pomocí beranidla. Tohle mi přišlo trochu nadsazené.

Hodnocení:
Film se mi jako celek docela líbil a je v něm množství scén, které byly dobré, stejně jako masky zombies. Děj mě určitě nenudil, ale určité věci mě na něm štvaly. Když dám všechna pro a proti, tak se mi pomyslná miska zastaví na 60%. Možná si film zaslouží víc, ale jak jsem řekl – já nejsem moc přívržencem toho hororového odvětví.

Žádné komentáře:

Okomentovat