0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

19. 3. 2012

Night of the Living Dead 3D (2006)

Legendární snímek Night of the Living Dead od G. A. Romera se po letech dočkal i 3D zpracování. Moc slavně to však nedopadlo!!!

Barbara a její bratr Johnny přijíždějí na pohřeb své nedávno zesnulé tety. Mají se na hřbitově setkat se svou matkou, ale když dorazí k čerstvě vykopanému hrobu, nikoho nevidí. Po chvíli se mezi náhrobky začnou objevovat podivně vypadající lidé, kteří na sourozence znenadání zaútočí. Jde o oživlé mrtvoly, které mají hlad a právě ucítili čerstvé masíčko. Sourozenci se nedobrovolně rozdělí a zděšená Barbara prchá ze hřbitova pronásledována hordou zombie. Na poslední chvíli jí zachrání motorkář Ben, který jí odveze na nedalekou farmu Cooperových. Jenže jejich noční můra tímto rozhodně nekončí. Farma je brzy v obležení hladových zombie a vystrašení lidé nyní musí odolávat jejich zuřivým útokům. Útěk je jejich jedinou nadějí!


Český název: Noc oživlých mrtvol 3D
Režie: Jeff Broadstreet
Rok výroby: 2006
Délka: 80 min
Země: USA

Hrají:
Brianna Brown ... (Barb)
Joshua DesRoches ... (Ben)
Sid Haig ... (Gerald Tovar, Jr.)
Greg Travis ... (Henry Cooper)
Johanna Black ... (Hellie Cooper)
... a další

Když v roce 1968 natočil G. A. Romero původní snímek ani v nejmenším nemohl tušit, že svým na tehdejší poměry velice luxusním snímkem přiměje ještě několik dalších režisérů, aby natočili remake jeho filmu. Když to jako první zkusil v roce 1990 Tom Savini, každý ho považoval za naprostého blázna, ale on všem dokázal, že dokáže natočit stejně kvalitní film, který se originálu téměř ve všem vyrovnal. O dalších šestnáct let se o to samé pokusil neznámý režisér Jeff Broadstreet, který si navíc troufl díky moderní technologii tento skvost převést do 3D formátu. Tato zpráva zasáhla všechny fanoušky jako rána z nebe a jen málo kdo si v tu chvíli myslel, že by to mohlo dopadnout opět dobře. Možná ano, ale kdyby se toho chopil někdo mnohem zkušenější. Takhle se z toho stala skoro fraška, u které dodnes mnozí jen nevěřícně kroutí hlavou.

Já tento film v době jeho premiéry neviděl, ale když se objevil v trafikovém vydání a navíc i s brýlemi, nemohl jsem tuhle příležitost prostě odmítnout. Nedbal jsem varování, které jsem si četl v komentářích na internetu a pln očekávání jsem vložil dvd do přehrávače. Nasadil brýle a těšil se na další skvělý zážitek. No a nestačil jsem zírat. Začátek filmu se nese v podobném duchu, jako již zmíněný originál a hřbitovní scénka dopadla celkem slušně. Dokonce i první zombie měli solidně udělané masky, takže jsem se spokojeně usadil do křesla. Jelikož jsem od přírody zvědavý chlapec pustil jsem si tuhle sekvenci i bez brýlí abych viděl rozdíl, ale na rozmazaný obraz a hlavně tváře se opravdu nedalo dívat.

Během krátké chvíle se na obrazovce objevil i můj oblíbenec Sid Haig, kterého bude znát asi každý už jen kvůli jeho nezapomenutelnému zjevu. Tato filmová ikona se objevila v desítkách filmů a přestože nikdy nepatřil k top hvězdám, vždy odvedl svou práci docela slušně. Bohužel tady se mi zas až tolik nelíbil. Možná to bylo honorářem, nebo měl jen špatné období, ale tady mi přišel prkenný až běda. Tvůrci zřejmě vsadili všechno jen na jeho přítomnost a doufali, že jim dopomůže jeho jméno a tvář na plakátech k tučnému zisku.

Po příjezdu našich hrdinů na farmu máme šanci vidět, že se tento snímek zas až tolik originálu nedrží. Na jednu stranu by to bylo i dobře, kdyby z toho nezačali dělat spíše komedii než čistokrevný horor. Mladým divákům se nejspíš bude líbit, že se tu neustále hulí tráva, mluví i o jiných drogách, provozuje sex ve stodole a je tu vidět i trocha té nahoty. Nic ve zlém, já se taky rád podívám na podobné zpestření, ale když se začne horor měnit v teenagerskou černou komedii, tak to mě dokáže leda tak n****t.

U pořádných zombie filmů jsou klasickým znakem gore scény, vnitřnosti a pořádná dávka krve. Tady se toho však nedočkáme skoro vůbec, nebo máme šanci sledovat jen pár náznaků, které nejsou dotaženy dokonce. Jediná scéna, která stojí za větší zmínku je ta s rýčem. Nevím jestli 3D formát nedovolí režisérům a týmu, jenž má na starosti efekty, se pořádně vyřádit, ale bez těchto prvků se pro mne stává film jednou velkou nudou. Čím taky víceméně tenhle kousek je!

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat