0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

16. 11. 2011

HDP: Hodně divné příběhy - disc 1

Všechno má svůj začátek i konec. Stejně jako tyto hodně divné příběhy.


Režie: Karel Spěváček, Jiří Zídek
Rok výroby: 2006
Délka: 87 min
Země: Česká republika

Hrají:
Otakáro Schmidt
Ondřej Nosálek
Zdeněk Sirný
Josef Korec
Veronika Sauerová
Jiri Zídek
Vladimír Škultéty
...a další

Jde o nezávislý undergroundový seriál tvořený z několika krátkých příběhů, které jsou vydány na třech discích. Já jsem vlastníkem pouze toho prvního, a proto se budu věnovat pouze jemu. HDP mají na svědomí dva pánové Karel Spěváček a Jíří Zídek, kteří měli při natáčení velmi ztížené podmínky, které se ve výsledné fázi promítly do celkové kvality tohoto snímku. Nízký rozpočet jim nedovolil rozšířit pole působnosti jejich fantazie, a tak měli po ruce pouze jednu kameru a směrový mikrofon. Veškeré přípravy i samotné natáčení leželo pouze na jejich bedrech, protože si nemohli dovolit vlastní štáb, museli natáčet především na venkovních lokacích jako les, pole či obytný dům - protože neměli ani osvětlení či speciální efekty. Všechno záleželo na jejich vlastní šikovnosti a kvalitách herců, kteří se skládali z amatérů a partičky přátel. Objevilo se zde i několik známějších tváří, jako například režisér Roman Vojkůvka nebo herec Vladimír Škultéty či Petr Jákl.

Bohužel ve výsledné fázi se z tohoto českého pokusu stvořit povedenou hororovou sbírku strašidelných příběhů stal jen směšný pokus či parodie na hororový žánr, který nikoho moc nezaujal a těch celkových 250 minut (všechny 3 disky) viděl jen málokdo celých. Většina příběhů totiž vůbec není směšných a už vůbec ne zajímavých. Jediní, kdo se u toho asi bavil, byli samotní tvůrci a amatérští herci, kteří si tak splnili svůj sen. Pro diváky je to však jen ztráta času a peněz. V určitých chvílích nelze upřít, že se režisérům skutečně nějaký ten záběr povedl, ale v tom množství nesmyslu se to úplně ztratilo.


Jednotlivé příběhy:

Štola

Zde prožijeme příběh pedofilního učitele, který své malé chráněnce, nebo chcete-li děti, odvádí do lesa, kde si s nimi na chvíli pohraje, pak je zabije a zohaví. Ze začátku jsem tenhle příběh moc nechápal, protože se zde objevilo několik postav, které do děje vůbec nezapadaly a vlastně tam byly úplně zbytečné. Potom nastane několik střihů na jednotlivé děti, které pedofil občas znásilnil i po smrti, takže kromě toho i o nekrofila. Tvůrci zde chtěli upozornit na zvěrstva, která se odehrávají všude kolem nás. Násilí na dětech je asi to nejhorší co může někdo udělat. Jenže samotné zpracování příběhu mě moc nebavilo. Střih byl dost často zmatený, rychle se střídaly různé záběry na úplně nepodstatné věci a než jsem se nadál, byl konec. Ten mě alespoň trošku uspokojil.

Tremp

Čtyři trempové táboří v přírodě. Tři z nich si zpříjemňují chvíle hraním na kytaru a zpíváním. V písních prožívají své podivné příhody, které se sebou navzájem na první pohled nesouvisí. Vše se změní až ve chvíli, kdy se probere ze spaní poslední z nich. Ten prožívá všechny tři příhody najednou, ale tentokrát jde o krvavá jatka. Tentokrát v nich postava zabíjí jednu oběť za druhou a dokonce si pochutná i na lidském mase. Musím se přiznat, že přestože v tomto příběhu uvidíme asi nejvíc násilí a krve, tak mě bavil nejmíň. Nejspíš i tím, že celý příběh doprovází country hudba a zpěv, který nemusím a trhal mi uši. První polovina příběhu byla nudná a nutil jsem se do rychlého přetáčení. Herci mi nebyli vůbec sympatičtí a jediné co se mi líbilo, byla sprostá slova, kterými zde rozhodně nešetřili. Až ke konci se to trochu rozjelo a objevila se i krev a vnitřnosti. Jenže natočení jednotlivých scén a samotné efekty patří do kategorie podprůměrných. Nůž nikdy netrefil svou oběť, záběry byly většinou natočené zezadu, takže jsme měli šanci vidět jen vrahova záda. Jediný kdo se mi opravdu líbil, byl samotný vrah - většího psychouše si vybrat nemohli.


Trip

Tento příběh se mi líbil hlavně po vizuální stránce, která byla velice zvláštní. Připomnělo mi to komiksové pojetí a tudíž herci byli celí rozmazaní. Příběh se odehrává na hřbitově, kde se zdržuje banda zhulených týpků. Troška drog nikdy neuškodí a hercům to opravdu svědčilo. Přestože celkový děj je hodně zmatený a moc jsem se v něm nevyznal kdo je kdo, tak mě asi nejvíc rozesmál. Dvojice násilníků zde zabíjela své oběti a zhulení jen přihlíželi. Vše se změnilo, když došla řada i na ně. Trochu mě tam štvala ta tlustá perverzní ženská, která mě svýma kecama doháněla k šílenství. Její zjev a nechutné narážky na sex asi dlouho nezapomenu. Byla z kategorie těch, o které bych neopřel ani kolo. Jinak šlo ale o jeden z nejtrapnějších příběhů na tomto DVD.

Znovuzrození

Tak a tohle bylo přesně podle mého gusta. Tentokrát se tvůrci opravdu vyznamenali. Věčně nadržená holka si to ráda dělá i sama, ale s klukem je to přece jenom lepší. Zrovna se rozešla s klukem a náhodou se před kostelem seznámí s tajemným cizincem, který ji zcela okouzlí. Zatímco ona se s ním chce vyspat, on ji odmítá a svým způsobem ještě víc rozohnil. Brzy se však vybarví jaký je ve skutečnosti pan dokonalý. Dívku omámí, sváže ve sklepě a násilím ji tam drží. Holka si užije konečně i znásilnění a jelikož ji nepustí ani na záchod, skončí ve vlastních fekáliích. Konec se potom změní v krvavou bitku, která skončí happyendem. Atraktivní herečka Veronika Sauerová byla rozhodně ozdobou HDP a její výkon bych označil za vůbec jeden z nejlepších.

Spajdrmen

Tentokrát však nepůjde o komiksového hrdinu, ale obyčejného outsidera, jenž musí snášet šikanu od spolužáků, pohrdání děvčat i mlácení svého otce. Tento milovník komiksů se však jednoho dne začne měnit. V popelnici nalezne masku svého oblíbeného hrdiny a rozhodne se pomstít všem, co ho ponižovali. Příběh mě docela rozesmál a jako jeden z mála ani moc nenudil. Akorát jednotlivé vraždící scény byly docela trapné a rozhodně šlo o slabší kousky. Začátek filmu byl pro mě rozhodně zajímavější než jeho konec.

Jízda

Tak tohle mě rozhodně bavilo asi ze všeho nejméně. Přestože se tu opět objevila Veronika Sauerová, tak svůj výkon už nezopakovala. Děj se několikrát opakuje, nabízí pořád nové alternativy, až se z toho nakonec vyklube podprůměrná gangsterka. Dva bouchači v kuklách odklízí mrtvé tělo do rozvalin v lese a my máme šanci vidět co se odehrálo předtím. Celý příběh byl jedna neustále se opakující nuda, kterou by dokázal natočit kdokoliv z nás.

Tak a dostali jsme se až na konec DVD, které má ještě několik zajímavých bonusů a musím říct, že HDP na mě moc velký dojem neudělali. Tato první třetina obsahuje asi nejnudnější příběhy, které přestože mají několik velice zajímavých okamžiků, tak tohle opravdu stačí vidět jen jednou. Docela obdivuji tvůrce, že si dali takovou práci s natočením 250minutové blbosti, která se zařadila mezi nejhorší tvorby české distribuce. Tedy hlavně té hororové, protože právě hororových scén a okamžiků je tu opravdu jako šafránu. HDP doporučuji jen opravdovým extrémistům, kteří chtějí ztratit trochu víc svého času a neskutečně dlouho se nudit.

Hodnocení:
Dám tomu 20% za Veroniku, která mě pobavila nejvíc.

Žádné komentáře:

Okomentovat