0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 9. 2012

Dylan Dog: Dead of Night (2011)


Chtěl odejít do poklidného „důchodu“, ale zákeřné vražedné monstrum je přinutí k návratu. Upíři, vlkodlaci, zombie třeste se…
Dylan Dog pracuje jako soukromé očko, kdy společně se svým kolegou Marcusem sledují nevěrníky a jiné „průšviháře“. Jednoho dne je zavolán k případu vraždy, kdy mrtvého muže údajně zabil vlkodlak. Pohádka? Pro vás možná, ale pro Dylana určitě ne. Když navíc během toho večera bestie zabije i jeho přítele Marcuse, musí detektiv oprášit svou minulost a vyrazit na válečnou stezku. Dylan Dog totiž ještě před časem působil něco jako „miska vah“ nestraník, který dohlížel na to, aby se upíři, vlkodlaci a zombie drželi dál od lidí a nerozpoutávali mezi sebou rozbroje. Teď to však vypadá, že se někdo snaží vyvolat válku a on je jediný, kdo to může zastavit. 



Režie: Kevin Munroe
Rok výroby: 2011
Délka: 107. min
Země: USA

Hrají:
Brandon Routh …………………..(Dylan Dog)
Sam Huntington ………………….(Marcus)
Anita Briem………………………..(Elizabeth)
Taye Diggs ………………………...(Vargas)
Peter Stormare ……………………..(Gabriel)
…a další



Jelikož na komiksy moc nejsem, tak mi Dylan Dog nic neříkal. Šel jsem do toho s tím, že se podívám na „hororovou komedii“ a té se mi i dostalo. Scénář není nikterak zázračným dílem, u kterého bych se rozplýval blahem, ale našlo se tady několik zajímavých momentů. Především se mi líbilo, že to tvůrci pojali s dosti velkou nadsázkou, černého humoru je tu taky dost a přestože jednotlivé postavy působí v určitých chvílích poněkud trapně, tak to herci zvládli v rámci svých průměrných možností. Kupodivu se mi nejvíc líbili zombíci a jejich „obchoďák“ na náhradní díly.

Na rozdíl od svého komiksového bratříčka Spidermana neoplýval Dylan Dog moc velkým rozpočtem a tak se museli tvůrci trošku uskromnit. Odnést to tak měli především použité efekty, ale když se na to podívám zpětně, tak mi to ani nevadilo. Myslím si, že v rámci „béčkových“ možností si zas tak zle nevedli. Mnozí diváci kupříkladu nadávají na závěrečné monstrum, ale já si myslím, že se docela povedlo. Navíc ona umělost místy i celkem pobavila (viz umělé končetiny, atd.). Právě díky humornějším pasážím jsem si sledování filmu užíval víc, než bych si ze začátku připouštěl. Lehce morbidní humor mi totiž není vůbec cizí a rád ho přivítám i v malé míře. 

Poněkud rozpačitější jsem byl z hereckého obsazení. Kromě Petera Stormareho jsem totiž nikoho neznal. Dvojice Routh a Huntington se společně objevili už ve filmu Superman se vrací, ale jelikož jsem tento film neviděl, tak pro mne byli velkou neznámou. Na pohled pohledná Anita Briem zrovna tak. Všichni zmiňovaní podali dost průměrné výkony a můj oblíbenec Stormare nedostal moc prostoru. Z tohoto směru mírné zklamání. No každopádně bych si taky rád šlehnul tu dobrotu, co prodávali v baru.  Na jedno podívání to určitě je, ale žádná bomba – to teda ne.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat